Goed van Start is een praktische training waarin de theorie over groepsvorming en groepsdynamica op een inspirerende manier met jouw dagelijkse praktijk verbonden wordt. Al meteen na de eerste, van deze vier bijeenkomsten kun je de volgende dag in je groep aan de slag met hetgeen je geleerd hebt.
Ontdek de kracht van groepsdynamiek en leer hoe je hier bewust invloed op kunt uitoefenen. Over dit webinar Groepsdynamiek is een van de meest bepalende factoren […]
Met de e-learning module Zicht op persoonlijkheid krijg je een verdiepende kijk op het aansluiten bij onderwijsbehoeften. Inzicht in de persoonlijkheid van de leerling geeft je namelijk een groter inzicht in de onderwijsbehoefte van de leerling.
Groepsdynamica is meer dan ‘forming, storming, norming, performing en adjourning!’ Het gaat erom dat je je leerlingen kent; wie reageert op wie, wie is de informele leider, welke subgroepen zijn er binnen de groep, wat betekent het voor het samenwerken en voor het helpen van elkaar? Tijdens het webinar wordt ingegaan op al deze zaken.
Werk jij met GroepsGeluk in de onderbouw? Dan is deze training een onmisbare aanvulling op onze tweedaagse GroepsGeluk basistraining. Hier gaan we nog een stap verder en tillen jouw vaardigheden als GroepsGelukLeerkracht of -Coach in de onderbouw naar een hoger niveau. Let op: in de GroepsGeluk trainingen zit een opbouw, waarbij je eerst de basistraining GroepsGelukLeerkracht volgt.
Je gaat tijdens deze bijeenkomst aan de slag met het groepsproces binnen de BSO; zodat jij inzicht hebt in de kracht van de groep en groepsdynamiek. Daarna komt samenspel en het voorkomen en omgaan met pestgedrag aan bod. De dag sluit af met 10 tips voor een positief pedagogische sfeer op de groep.
Verdiep uw kennis en vaardigheden als Pedagogisch medewerker in het onderwijs: - Omgaan met groepsgedrag en groepsprocessen (verdieping) - Omgaan met conflicten tussen (groepen) leerlingen - Jeugdcultuur en daarmee verbonden pestgedrag - Ken jezelf als pedagogisch medewerker: vergroten van persoonlijk inzicht en effectiviteit (verdieping) - Verdiepende praktijkoefeningen
Hoe maak ik een veilige groep waar door iedereen geleerd kan worden?Wat is een groep eigenlijk? En hoe wordt een groep een veilige leeromgeving? Hoe herken ik de onderstroom? Welke invloed heeft een nieuwe leerling in de klas? Je staat als docent dagelijks voor een groep. De praktijk is dat we vaak te weinig vat hebben op de vorming en het veiligheidsgevoel van een groep. Dat belemmert het leerproces en kan zelfs voor uitval van leerlingen of de docent zorgen. De ervaring leert dat iedere groep dezelfde fasen van ontwikkeling doorloopt. Kennis en inzicht in die fasen helpen docenten in de dagelijkse omgang met wisselende groepen, van vroege tot late adolescentie.
Verbreed uw vaardigheden als OOP'er en leer onder meer: - Omgaan met cultuurverschillen en straatcultuur - Omgaan met afwijkend (deviant) gedrag bij jongeren - Wat de gevolgen zijn van verslaving op school - Wat de oorzaken zijn van probleemgedrag van leerlingen
Met onze begeleiding ‘Grip op je groep’ staat een groepsdynamische coach naast de leerkracht of het team. In gelijkwaardige interactie ontstaat oprecht enthousiasme voor de kansen die je in de klas kunt creëren!
Na deze training kunnen de deelnemers effectief handelen bij zowel ervaren als feitelijke discriminatie.
Na deze training kunnen de deelnemers illegale radicalisering zoveel mogelijk voorkomen en zo nodig effectief handelen.
Na deze training kunnen de deelnemers beter inschatten welke leerling wordt gepest en kunnen zij effectief daarop reageren.
Na deze workshop kunnen de deelnemers hun leerlingen effectief helpen in het vergroten van hun weerbaarheid.
De training "de veerkrachtige groep" richt zich op de basisbehoefte van iedere leerling om bij de groep te horen. Door het inzichtelijk maken van de verschillende individuele codes, belangen en keuzes wordt de groepsdynamiek naar positief schools gedrag getransformeerd.
Binnen een groep spelen kinderen met elkaar, maar ontstaan ook onderlinge conflicten. Welke behoeften gaan er schuil achter eventueel ongewenst gedrag van kinderen en hoe ga je daarmee om? Ga jij voor de korte of lange termijn aanpak?
Wij bieden coaching on the job voor pedagogisch medewerkers en leraren. Denk aan (team)ondersteuning bij verbetering van de kwaliteit. Zowel in de kinderopvang/VVE als onderbouw.
Wil je als leraar de groepsdynamiek en de sfeer in jouw klas verbeteren? Hoe zorg je dat kinderen meer betrokken zijn en positief met elkaar omgaan? Met het traject ‘De gelukkige klas’ keert de veiligheid en de rust in de groep terug en kom jij weer toe aan lesgeven.
Wilt u, als docent, graag effectiever samenwerken met uw team? Met meer zelfvertrouwen voor de klas staan? Dan helpt HUMUS u graag verder.
Dit is een training voor beginnende mentoren als basis voor een succesvol mentoraat.