Audits en visitaties

Samen met uw scholen heeft u gekozen voor een bepaalde systematiek om de kwaliteitszorg op de scholen te bewaken. Wilt u weten of dit resulteert in een reëel beeld van de onderwijskwaliteit op de scholen, zodat u een effectief beleid kunt voeren? Laat uw scholen auditeren door een audit-expert van Expertis Onderwijsadviseurs.

E-Learning module Lerning analytics

In de module e-learning module Learning analytics maak je kennis met hoe geautomatiseerde toepassingen zijn opgebouwd, welke toepassingen we onderscheiden en welke mogelijkheden en beperkingen er zijn.

E-Learning module Kind in Zicht gesprekken

Met de e-learning module Kind in Zicht gesprekken krijg je handvatten hoe je door middel van kind gesprekken je zicht op de onderwijsbehoeften van je leerlingen kunt vergroten. Zo doorlopen we in deze module manieren hoe je door de leerling als bron te gebruiken beter begrijpt hoe de leerling leert.

E-Learning module Doelen centraal

In de e-learning module Doelen centraal leer je flexibel omgaan met methodes waarbij doelen centraal staan in plaats van de lessen.

E-Learning module Kind in Zicht

In de e-learning module Kind in-Zicht maak je kennis met de zes uitdagingen van onderwijs op basis van inzicht in de leerling.

E-Learning module Brein lezen

In de e-learning module Brein en lezen verrijk je je kennis over het leren leesproces.

E-Learning module Krachtig begrijpend leesonderwijs

In de e-learning module Krachtig begrijpend leesonderwijs verdiep je je in de 9 factoren voor effectief begrijpend leesonderwijs.

E-Learning module Taalverwerving

In de e-learning module Taalverwerving zoomen we in hoe een kind een taal leert en hoe we dit proces optimaal kunnen beïnvloeden.

E-Learning module Krachtige rekendidactiek

De e-learning module Krachtige rekendidactiek geeft handvatten op basis van wetenschappelijke en neuropsychologische inzichten over hoe een krachtige rekenles eruit ziet. De vier principes van krachtig rekenonderwijs worden besproken en verbonden aan de drie theoretische modellen: het drieslagmodel, handelingsmodel en hoofdfasenmodel.

E-Learning module Brein en rekenen

In de e-learning module Brein en rekenen verrijk je je kennis over het leren rekenen. Door te begrijpen welke breingebieden betrokken zijn bij het rekenen en hoe deze breingebieden zich ontwikkelen krijg je een verrijkt inzicht wat bij gaat dragen aan de meest passende rekendidactiek.

E-Learning module Leren leren

In de e-learning module Leren leren verdiep je je in de aspecten van zelfgestuurd leren en krijg je handvatten om leerlingen zich te laten ontwikkelen naar bewuste leerders.

E-Learning module Onderzoekend leren

De e-learning module Onderzoekend leren geeft je handvatten om onderzoekend leren succesvol toe te passen tijdens zowel dagelijkse lessen als tijdens thema's en projecten.

E-Learning module Activerend leren

Met de e-learning module Activerend leren krijg je handvatten over hoe je leerlingen actiever kunt betrekken bij het eigen leerproces. Hierbij komen denkkracht vergroten, onderzoekend leren, coöperatief leren en zelfregulerend leren aan bod.

E-Learning module Effectief lesgeven

In de e-learning module Effectief lesgeven verrijk je je kennis vanuit inzichten uit de leer,- en neuropsychologie over hoe effectieve lessen zijn opgebouwd.

E-learning module Didactisch DNA

In de e-learning module Didactisch DNA wordt je kijk op didactiek verrijkt. Je maakt kennis met de vier grote leertheorieën welke vertaald worden in een rijk palet aan didactische activiteiten. Deze module biedt handvatten om leerdoelen effectiever te bereiken en beter tegemoet te komen aan verschillen tussen leerlingen.

E-Learning module Welbevinden

In de e-learning module Welbevinden duiken we dieper in op de begrippen relatie, competentie en autonomie; waarom hebben deze begrippen zo’n invloed op ons welbevinden? Wat gebeurd er in ons brein wanneer we (geen) fijne relaties hebben, ons (niet) competent voelen en (geen) autonomie over ons leerproces hebben? En hoe kunnen we op school het welbevinden positief beïnvloeden? Je ontdekt hoe welbevinden samenhangt met leren en ontwikkelen waardoor je het begrip welbevinden in een veel breder perspectief kunt plaatsen.

E-Learning module Autonomie

In de e-learning module Autonomie verkennen we wat er in het brein gebeurt als een leerling autonomie ervaart. Hierdoor begrijp je het potentiële positieve leereffect van autonomie. Maar autonomie vraagt veel van het brein, juist van het functiegebied dat nog niet is uitgerijpt, de frontale kwab. Maak in deze module daarom kennis met de voorwaarden voor succes om te leren vanuit autonomie.

E-Learning module Puberbrein

In de e-learning module Puberbrein zoomen we in op de ontwikkeling van de tiener. Je verrijkt je kennis over hoe het brein zich ontwikkelt in de puberteit. Je krijgt daarbij inzicht in de werking van het emotiecentrum, de frontale kwab en beloningssystemen waardoor je pubers met andere ogen kunt gaan bekijken.

E-Learning module Jonge kind

In de e-learning module Jonge kind zoomen we in op de ontwikkeling van het kind van 0 tot 7 jaar. Je verrijkt je kennis over hoe het brein zich ontwikkelt en krijgt daarbij inzicht in de denk,- taal,- en sociaal emotionele ontwikkeling van het jonge kind. Je verrijkt je inzicht met hoe je de ontwikkeling van het jonge kind optimaal kunt stimuleren.

E-Learning module Executieve functies

In de module Executieve functies verrijk je je kennis over de ontwikkeling van executieve functies en hoe je deze ontwikkeling kunt ondersteunen dan wel stimuleren.