Doelgericht aan de slag met data

​In het onderwijs verzamelen we veel data. Welke data willen en kunnen we gebruiken? En meten we wel wat we daadwerkelijk willen weten? ​

AI in de Praktijk – toepasbaar in het voortgezet onderwijs

Ontdek de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie en leer hoe je Artificial Intelligence (AI-)tools effectief kunt toepassen in het onderwijs.

UBCx: Engineering for Your Classroom K – 3

Self-paced, asynchronous course aimed to help educators introduce Science, Math, Engineering and Technology (STEM) concepts to K-3 students.

Basiscursus Digitale Geletterdheid

Digitale geletterdheid, een verzamelbegrip voor competenties die kinderen, maar zeker ook volwassenen, nodig hebben om deel te kunnen nemen aan de digitale samenleving waarin wij nu leven. Naast rekenen, taal en de zaakvakken wordt het steeds belangrijker om kinderen te leren hoe zij kritisch om kunnen gaan met digitale bronnen, hoe we online met elkaar omgaan én hoe zij met een device kunnen werken.

De 11

Dit is een interactieve en praktische training, waar je de volgende dag meteen mee uit de voeten kunt! ‘Toekomstgericht onderwijs’ houdt onder meer in dat je leerlingen digitale vaardigheden bijbrengt. Om zelfstandig en goed te kunnen functioneren In deze maatschappij van de toekomst, moeten kinderen voorbereid zijn op de nieuwe technologieën en moeten ze hier ook mee om kunnen gaan.

Computational Thinking

Met een computer kunnen omgaan is één, maar ook echt weten hoe een computer denkt en hoe problemen met een computer kunnen worden opgelost is een heel ander verhaal. Daar komen vaardigheden bij om de hoek kijken die je niet zomaar even leert, maar die wel belangrijk zijn voor de toekomst. Deze vaardigheden worden samengevat onder de noemer Computational thinking. In je dagelijkse leven kom je het overal tegen; in je smartphone, het stoplicht of je digitale camera.

Computational thinking and its importance in education

Deze module is ontworpen voor alle docenten uit alle onderwerp gebieden die meer willen weten over computational thinking en hoe dit kan worden toegepast binnen onderwijsinstellingen.

Aan de slag met robotica en programmeren

Wil je aan de slag met robotica & programmeren? Heb je misschien al een robot op school?  Tijdens deze training leer je hoe je robots kun gebruiken in de lespraktijk. Je wordt geïnspireerd, je krijgt diverse concrete lesideeën en je oefent met verschillende vormen van programmeren. 

Digitale geletterdheid in de klas met een digicoach

Met een digicoach werk je op een laagdrempelige manier aan digitale geletterdheid met jouw klas. WisMon zet een digicoach in die past bij jouw team en sluit de lessen volledig aan op jouw schoolthema’s. 

Digitale geletterdheid

LearnOn biedt een training voor docenten om hun eigen digitale geletterdheid te vergroten en daarnaast de onderliggende vaardigheden te integreren in hun dagelijkse onderwijspraktijk.

Robotica in de klas

Wil je met robotica aan de slag tijdens je lessen, maar weet je niet hoe? Tijdens deze training leer je wat computational thinking is en krijg je handige tips om met je leerlingen aan hun digitale (robot)vaardigheden te werken.

Programmeren in de klas

Tijdens de cursus worden de twaalf onderdelen van programmeren behandeld. Deze twaalf programmeeronderdelen komen voort uit de analyse die gebruikt is om de Kieswijzer Programmeren te ontwikkelen. Er wordt een verband gelegd tussen wat de onderdelen betekenen en hoe dit terug te vinden is in het lesmateriaal. Dit doen we door met lesmateriaal voor de onder-, midden- en bovenbouw aan de slag te gaan. Op deze manier leer je de twaalf programmeeronderdelen herkennen in bestaand en in toekomstig lesmateriaal.

Computational thinking – Programmeren in de klas

De vaardigheden die nodig zijn bij programmeren helpen inzicht te krijgen in de “achterkant” van de apparaten die we dagelijks gebruiken. Dit wordt ook wel “computational thinking" genoemd.