Zo leren kleuters

Een doordacht onderwijsaanbod voor het jonge kind

Hoe leren kleuters eigenlijk het best? 

Vrij laten spelen of meespelen? Zelf laten ontdekken of juist modellen? Begeleid inoefenen of explicite instructie geven?

Als leerkracht in de onderbouw maak je dagelijks keuzes die impact hebben op het leren van jonge kinderen. Maar wat zegt de wetenschap over deze keuzes? Hoe werkt het kleuterbrein? En met welke aanpak ondersteun je de ontwikkeling van jouw kleuters optimaal?

Versterk jouw onderwijs aan kleuters met bewezen inzichten over het brein, geheugen en leren van jonge kinderen!
Tijdens dit congres krijgt je antwoord op onder meer de volgende vragen:

  • Hoe zet je instructie bij kleuters weloverwogen in?
  • Welke factoren hebben invloed op de cognitieve belasting van jonge kinderen?
  • Vrij spel of begeleid spel – wanneer is welke vorm effectief?

Wat deelnemers zeggen

Was weer een inspirerende nascholing! Dit zou verplicht moeten zijn voor alle leerkrachten in de kleuterbouw!! – Hennie, leerkracht groep 1-2, over het congres Kleuters in bewegingWat een leuke, leerzame dag! Zeker een aanrader voor iedereen die met kleuters werkt en geïnspireerd wil worden! – Deelnemer vorige editie ‘De hoek in!’Het congres was erg pakkend, waarbij met informatie duidelijk en overzichtelijk werd overgebracht. – Leerkracht groep 1-2 over het congres Sensopatisch spel voor kleutersDeze dag maakt enthousiast, geeft weer energie! Laat ervaren dat niet alles bij kleuters uit methodes hoeft te bestaan. – Leerkracht groep 1-2Veel geleerd en gelijk toegepast. Super! – Leerkracht onderbouw over het congres Kiene kleuters in de klas

Startdata en locaties

  • Amersfoort 8 jan. 2026€ 445excl. btw