Hoe kan ik door te investeren in mijn team, de school op een nog hoger plan brengen?
In de module Teamontwikkeling en begeleiding II ga je echt met je team aan de slag om samen verder te komen. Dit vanuit het als schoolleider doen van een waarderend onderzoek binnen je team om vanuit daar de ontwikkeling van je team en je school naar een nog hoger plan te brengen. We ondersteunen je bij iedere stap in het proces. Dit proces begint bij het uitdenken en uitvoeren van een onderzoek in je team/school. Van daaruit kom je tot een gedegen verander- en/of verbeterplan en vervolgens ga je aan de slag met het initiëren en implementeren en monitoren en evalueren van het verander en-/of verbeterplan. We voorzien je van kennis, voorbeelden en sparren met je over hoe je als leider het verschil gaat maken en hoe je door je manier van aanwezig zijn als schoolleider binnen de school kan laten zien waar je voor staat en wat je daarin ook van jezelf en alle betrokkenen binnen de school vraagt. We bieden support en laten je kennis maken met verschillende invalshoeken voor onderzoek en interventies.
Leerdoelen
- De schoolleider analyseert de ontwikkeluitdagingen in zijn team als het gaat om wat maakt dat het team nog niet optimaal functioneert.
- De schoolleider is in staat om een bij zijn school/team passend verander- en/of verbetertraject te ontwerpen. Dit vanuit een diep inzicht in dat wat maakt dat het team nog niet optimaal functioneert.
- De schoolleider is in staat om een bij zijn school/team passend verander- en/of verbetertraject te initiëren en te implementeren. Dit vanuit een diep inzicht in dat wat maakt dat het team nog niet optimaal functioneert.
- De schoolleider is in staat om een bij zijn school/team passend verander- en/of verbetertraject te monitoren. Dit vanuit een diep inzicht in dat wat maakt dat het team nog niet optimaal functioneert.
- De schoolleider laat in de manier van aanwezig zijn (presenteren en profileren) binnen de school zien waar hij met zijn leiderschap voor staat en wat hij daarin ook van zichzelf en alle betrokkenen binnen de school vraagt.
- De schoolleider heeft zicht op daar waar er andere energie, expertise, aanpakken nodig zijn dan hij zelf beschikbaar heeft en weet hoe hij dit kan organiseren.
- De schoolleider weet hoe eigen professionele tegenspraak te organiseren alsmede hoe de juiste steun en support te krijgen als leider in complexe leiderschapsprocessen.
Praktische informatie
- Herregistratiewaarde: 55 punten;
- Bovenstaande leerdoelen zijn een ingedikte vorm van de oorspronkelijke leerdoelen;
- 2 keer twee dagen;
- Trainer: Camiel Pas;
- Individueel inschrijven of als bestuur voor 1 of meerdere modules;
- Deze module is ook op maat te volgen;
- Prijs: € 3000,- ex. BTW;