Welke focus en accenten in mijn leiderschap brengt mijn team in ontwikkeling?
Met de module Teamontwikkeling en begeleiding I bieden we je een inhoudsrijke module om je te inspireren, stimuleren en te helpen om de accenten in je leiderschap te richten op wat er nodig is om je team en de individuele professionals in beweging/ontwikkeling te brengen én te houden. We laten je zien welke kansen en mogelijkheden het werken met een team kan bieden als je elkaars talenten ontdekt, ontwikkelt en hoe je vanuit gezamenlijke kracht verder komt.
Leerdoelen
- De schoolleider is in staat om een onderzoek uit te denken en uit te voeren met als doel te identificeren welke teamontwikkeling en individuele professionalisering er nodig is/zijn binnen zijn organisatie.
- De schoolleider is in staat om met behulp van de resultaten van zijn onderzoek een plan met passende situationele of persoonsafhankelijke interventies uit te werken waarmee hij de teamontwikkeling en individuele professionalisering binnen zijn organisatie in beweging kan brengen.
- De schoolleider is in staat om in zijn werkpraktijk de eerste stappen te zetten die nodig zijn om het door hem uitgewerkte plan met bijbehorende situationele en persoonsafhankelijke interventies te realiseren.
- De schoolleider is in staat alle betrokkenen belanghebbenden in het schoolsysteem mee te nemen in zijn plan als het gaat om het waartoe, hoe, met wie, wanneer en gericht op welke beoogde resultaten wat betreft teamontwikkeling en individuele professionele ontwikkeling. Dit doen ze vanuit de verworven inzichten, kennis en bewustzijn van eigen stijl en impact.
- De schoolleider heeft zijn vermogen tot introspectie aangescherpt in zijn stijl van reflecteren en houdt daarmee als leider zicht op eigen gedrag als toegangspoort naar een breed arsenaal aan gedragskeuzes om binnen het schoolsysteem de interventies in te zetten die bijdragen aan het gewenste ontwikkelklimaat.
- De schoolleider deelt actief de door hem verworven inzichten binnen zijn professionele (leer)omgeving om eigen inzichten en kennis ook beschikbaar te stellen aan de collegae binnen het bestuur van de school en daarmee de dialoog binnen zijn professionele (leer)omgeving over het ontwikkelen van teams en professionals actief stimuleert.
Praktische informatie
- Herregistratiewaarde: 50 punten
- Bovenstaande leerdoelen zijn een ingedikte vorm van de oorspronkelijke leerdoelen;
- 2 keer twee dagen;
- Trainer: Camiel Pas,
- Individueel inschrijven of als bestuur voor 1 of meerdere modules;
- Deze module is ook op maat te volgen;
- Prijs: € 3000,- ex. BTW;