Doel
In korte en boeiende masterclasses daagt Ton Bruining u uit om samen met andere onderwijsprofessionals de urgenties, dilemma’s en mogelijke interventies omtrent het professionaliseringsbeleid in uw onderwijsorganisatie te verkennen. Op 7 oktober 2024 vindt de masterclass “Van Scholing naar professionalisering” plaats.
Inhoud
In deze masterclass gaan we na hoe u het beste kunt inspelen op de specifieke kenmerken van uw school, de ambities die uw school heeft en de mogelijkheden die er zijn om ervoor te zorgen dat de school óók voor onderwijsprofessionals een rijke leer- en ontwikkelomgeving wordt.
Werkwijze
Vooraf nodigt Ton Bruining u uit om uw (leer)vragen in te brengen. Uw vragen verweeft hij in een programma waarin u uw kennis, inzicht en vaardigheden verder ontwikkelt en verfrist. De praktische insteek van het programma helpt u om het professionaliseringsbeleid van uw eigen schoolorganisatie onder de loep te nemen en naar een hoger niveau te brengen.
Leestips:
- Drie denkfouten over professionalisering (blog)
- Professionaliseren met impact (whitepaper)
- Zeven sleutels voor professionalisering met impact (infographic)
Opbrengst
Na het volgen van de masterclass hebben de deelnemers hun kennis en inzicht ontwikkeld in de manier waarop gericht investeren in professionalisering leidt tot een verbetering van:
- het onderwijs;
- het functioneren van de organisatie;
- de ontwikkeling van leraren.
Resultaat
Deze masterclass vindt plaats op 7 oktober 2024 van 13.30 uur tot 16.30 uur. Deze masterclass kan ook geheel op maat voor uw organisatie worden verzorgd. Interesse? Mail naar info@kpcgroep.nl
Praktische informatie
- Minimale groepsgrootte is 6 deelnemers; de maximale groepsgrootte is 16 deelnemers.
Profiel Ton Bruining
Dr. Ton Bruining (1956) heeft ruim 35 jaar ervaring als trainer, docent, adviseur, opleidingsmanager, lector, directeur, bestuurder en toezichthouder. Hij promoveerde in 2006 op een onderzoek naar leren op de werkplek. Op basis van zijn praktijkervaringen publiceert hij regelmatig in de vakpers. Hij adviseert en begeleidt onderwijsorganisaties bij de ontwikkeling van hun vermogen om te leren en te innoveren. Daarbij werkt hij met leraren, begeleidt hij interne adviseurs en stafdelingen en is hij gesprekspartner voor bestuurders en toezichthouders. Naast zijn advieswerk is Ton Bruining docent en begeleider in de master leren en innoveren van de Marnixacademie en maakt hij deel uit van de onderzoeksgroep van het lectoraat Leren en innoveren.
NB Tenzij anders vermeld gelden voor de deelname aan de trainingen geen aanvullende eisen ten aanzien van vooropleiding of ervaring en bedraagt de studiebelasting uitsluitend het vermelde aantal contacturen.