Masterclass: Professionele leercultuur

Doel

In korte en boeiende masterclasses daagt Ton Bruining u uit om samen met andere onderwijsprofessionals de urgenties, dilemma’s en mogelijke interventies omtrent het professionaliseringsbeleid in uw onderwijsorganisatie te verkennen. Op 4 november 2024 vindt de masterclass “Professionele leercultuur” plaats. 

Inhoud

Uit analyses in het kader van consultancy- en opleidingstrajecten die we vanuit KPC Groep verzorgen weten we dat veel schoolorganisaties worstelen met de vraag hoe je vanuit de vertrouwde familiecultuur toe kunt werken naar een op ontwikkeling gerichte professionele cultuur. Hoe je dat doet – zonder het goede van die familiecultuur te verliezen – is het thema van deze masterclass.

Werkwijze

Vooraf nodigt Ton Bruining u uit om uw (leer)vragen in te brengen. Uw vragen verweeft hij in een programma waarin u uw kennis, inzicht en vaardigheden verder ontwikkelt en verfrist. De praktische insteek van het programma helpt u om het professionaliseringsbeleid van uw eigen schoolorganisatie onder de loep te nemen en naar een hoger niveau te brengen. 

Leestips:

  • Drie denkfouten over professionalisering (blog)
  • Huisacademie vier interventies voor een aantrekkelijk professionaliseringsbeleid (blog)
  • Huisacademie begin en maak ruimte voor afstemming en groei (blog)
  • Huisacademie slagkracht door focus op professionaliteit (blog)
  • Zeven sleutels voor professionalisering met impact (infographic)

 

Resultaat

Door het volgen van de masterclass vergroten de deelnemers hun inzicht in de cultuuraspecten van onderwijsorganisaties en bouwen aan een interventierepertoire dat hen helpt bij het voortbouwen aan een passende en lerende cultuur binnen hun school.

Omvang

Deze masterclass vindt plaats op 4 november 2024 van 13.30 uur tot 16.30 uur. Deze masterclass kan ook geheel op maat voor uw organisatie worden verzorgd. Interesse? Mail naar info@kpcgroep.nl

 

Praktische informatie

  • Minimale groepsgrootte is 6 deelnemers; de maximale groepsgrootte is 16 deelnemers.

 

Profiel Ton Bruining

Dr. Ton Bruining (1956) heeft ruim 35 jaar ervaring als trainer, docent, adviseur, opleidingsmanager, lector, directeur, bestuurder en toezichthouder. Hij promoveerde in 2006 op een onderzoek naar leren op de werkplek. Op basis van zijn praktijkervaringen publiceert hij regelmatig in de vakpers. Hij adviseert en begeleidt onderwijsorganisaties bij de ontwikkeling van hun vermogen om te leren en te innoveren. Daarbij werkt hij met leraren, begeleidt hij interne adviseurs en stafdelingen en is hij gesprekspartner voor bestuurders en toezichthouders. Naast zijn advieswerk is Ton Bruining docent en begeleider in de master leren en innoveren van de Marnixacademie en maakt hij deel uit van de onderzoeksgroep van het lectoraat Leren en innoveren.

NB Tenzij anders vermeld gelden voor de deelname aan de trainingen geen aanvullende eisen ten aanzien van vooropleiding of ervaring en bedraagt de studiebelasting uitsluitend het vermelde aantal contacturen.