DominantieMatrix (online)
Zou het niet handig zijn als jeugd- en gezinsprofessional of als kindercoach, dat je weet wat je kunt doen als iemand in een stresssituatie terecht komt en bijvoorbeeld niet meer uit zijn woorden kan komen of als iemand van zichzelf vindt dat hij dom is. Faalangst, onzekerheid en agressief of teruggetrokken gedrag liggen op de loer. Kinderen met deze symptomen hebben van de spanning vaak last van buikpijn. Misschien hebben ze al een faalangsttraining achter de rug die niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd. Wat kunnen we dan nog doen om hen te helpen..? We moeten het probleem aanpakken bij het fundament (de basis). Dat doen we met de DominantieMatrix.
- Breincentrum
- € 395
Jongerenwelzijn Onderwijs
Help jouw leerlingen en studenten: signaleer mentale of fysieke problemen en bied optimale steun.
- SBO Onderwijs
- € 199
Scholing VO ZIEN in de klas
Wij bieden workshops aan aan leraren en hele schoolteams. We werken het liefste met workshops van minimaal twee bijeenkomsten, zodat je in de tussentijd kunt oefenen met wat je leert. Dit zorgt ervoor dat je ‘gedwongen’ wordt het geleerde meteen toe te passen, wat het leereffect vergroot. Daarnaast zijn we steeds meer bezig met blended learning, zodat we tussen de bijeenkomsten in (digitaal) coaching kunnen bieden waar nodig. Heb je interesse in een workshop? Neem dan even contact met ons op, dan kijken we hoe we het programma zo goed mogelijk kunnen afstemmen op jullie wensen en doelen.
Lefgasten (videocursus)
Met deze visuele aanvulling wordt de methode nog toegankelijker en kun je een onbeperkt aantal leerlingen of studenten stap voor stap meenemen in de groei naar meer zelfvertrouwen en motivatie.
- Pia Crul
- € 300
Faalangsttrainer
Sinds januari 2013 leid ik trainers op volgens de methode zoals beschreven in mijn boek LEFGASTEN. De basis van deze methode is cognitieve therapie in combinatie met de werking van de hersenen (neuroplasticiteit).
Hoogbegaafde kinderen in de klas
Wie ís nu het hoogbegaafde kind? Wat betekent hoogbegaafdheid voor een kind? En hoe kan zich dat uiten? DNKRS geeft vier trainingen.
Opleiding ‘Snel leren = leuk leren’
Leer jouw leerlingen efficiënt leren en plannen voor betere resultaten in 6 lessen van 1 uur (max 5 lln) of klassikaal in 12 lessen van 40 minuten. Leer hen snellezen voor betere focus, plannen voor meer inzicht en huiswerk 'toetsklaar' zetten in mindmaps voor hoger leerrendement. Ik leer jou alle vaardigheden zelf aan, zodat je ze goed kunt overdragen aan jouw leerlingen.
Training Traumaverwerking
Na deze training kunnen de deelnemers een trauma herkennen en kunnen zij hierbij de juiste ondersteuning bieden.
- Mijn Veilige School
- € 49
Beter omgaan met faalangst voor leerlingen
De perfectionistische leerling die de lat erg hoog legt voor zichzelf en veel spanning ervaart op momenten dat hij of zij denkt dat er prestaties verwacht worden. Of de ongeïnteresseerde leerling met uitstelgedrag, die de opdrachten niet inlevert of vermijdt. De leerling die blokkeert en daardoor lagere resultaten haalt dan verwacht? Herkenbaar?
Formatief evalueren en groepsplanloos werken
Wij gaan graag met onderwijsprofessionals in gesprek om samen te verkennen wat er voor scholen, onderwijsprofessionals én leerlingen nodig is om elementen van formatief evalueren en toetsen door te gaan voeren. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van experimenten of pilots.
Faalangst train de trainer
Na deze training ben je een faalangstspecialist en trainer en kun je (interne) deskundige zijn op dit terrein. Daarnaast zal je merken dat veel van de vaardigheden ook op andere momenten inzetbaar zijn.
- 5d
- € 950
Lezing hoogbegaafdheid
Wij bieden bij u op school lezingen aan over hoogbegaafdheid.
Gelicenseerd Mindset trainer
Wil jij kinderen activeren in een Groei Mindset? Word dan gelicenseerd trainer!
Hoogbegaafdheid
Tijdens deze online cursus zal hoogbegaafdheid (naast cognitie) vanuit verschillende perspectieven van het hoogbegaafdzijn worden besproken.
Autismebegeleiding
In de scholing leer je voldoende om mensen met autisme in de praktijk te helpen het maximale uit zichzelf te halen.
Werkhoudingsproblemen bij kinderen van 4 tot 12 jaar
Aan bod komt hoe voorwaardelijke uitvoeringsvaardigheden op een krachtige manier gestimuleerd kunnen worden en wat dit vraagt van de leerkracht / begeleider in het primaire proces, onder andere tijdens instructie en verwerking.
Leerlingbegeleider voor aspirant-leerlingbegeleiders en overige functionarissen binnen de zorgstructuur van de school
De opleiding zorgt ervoor dat professionals in de school die al competent zijn in het voeren van gesprekken met ouders en leerlingen hun communicatieve vaardigheden verder verdiepen.
Mentoraat (verdieping)
Dit is een training voor gevorderde mentoren waarin we o.a. werken aan het optimaliseren van gesprek- en communicatievaardigheden.
Welkom bij HB in de praktijk: (de)motivatie
In deze module krijg je een introductie over (de)motivatie, onderpresteren en metacognitie (leren leren).