Expliciete Directe Instructie (EDI)

Start je net in het onderwijs of sta je al langer voor de klas? Het geven van een goede doelgerichte instructie blijft een uitdaging en het Edi lesmodel gaat je daarbij helpen. In deze training van 3 bijeenkomsten leer je een goede opbouw van je instructie en hoe je jouw leerlingen daar actief bij kan betrekken. Je krijgt veel praktische voorbeelden die je direct morgen in kunt zetten en hebt vaardigheden geleerd om je klassenmanagement soepeler te laten verlopen.

Training Coöperatief Leren (SCL) in het onderwijs

Bureau Meesterschap biedt een training aan van vier bijeenkomsten op uw school. Tijdens de training worden 15 coöperatieve structuren gedemonstreerd en wordt de praktische toepassing gemaakt naar het werken in de klas. Deze structuren zijn niet gebonden aan inhoud en kunnen worden toegepast voor elk vak, in elke les of lessenreeks. Het maakt niet uit of u rekenen, taal of wereldoriëntatie geeft. De toepassingen worden passend gemaakt voor alle groepen.

Talentontwikkeling & excellentie

Goed leraarschap is waardengestuurd en ingebed in drie doeldomeinen van het onderwijs: Kwalificatie, socialisatie en persoonsvorming. Leerlingen willen ‘gezien’ worden en ‘op niveau’ worden aangesproken; ze willen deugen! Dat vraagt meer dan onderwijs dat gaat ‘van-les-naar-les’, waarin vooral de docent aan het werk is. Het vraagt ‘top-down-management’: ruimte voor leerlingen die actief willen leren vanuit een kritische, onderzoekende houding.

De Didactische Week: Twaalf Dagdelen & Een Trendverslag Als Afronding

In een didactische week wordt een groep van zes docenten gedurende een hele week van het begin van de dag tot aan het eind van de dag door mij intensief begeleid. Een docent bereidt samen met de trainer de les voor, voert vervolgens die les samen uit en bespreekt de les na. Dit levert tips en feedback op die de docent de volgende les toepast en waar de trainer dan weer bij is. De feedback wordt tevens ook schriftelijk weergegeven in de vorm van een verslag. Op deze manier leert een docent hoe hij/zij kan leren omgaan met verschillen in de klas, actieve leerlingen krijgt, klassenmanagement goed organiseert, etc.

Know How coachingstraject

Het cliché is zeker waar: werken in het onderwijs is elke dag anders! Het docentschap is zinvol, uitdagend en afwisselend, maar elk uur zo’n 25 tot 30 verschillende leerlingen in je lokaal vraagt nogal wat van een docent. Er gebeurt soms veel in een les en ook nog eens tegelijkertijd. Als docent moet je dus voortdurend snel en adequaat kunnen reageren op onverwachte situaties. Hoe reageer je op die situaties? Hoe houd je orde en bewaar je de rust in je lokaal? En hoe houd je rekening met kinderen die een stoornis hebben

Basistraining VVE 1&2

Juist in deze tijd waarin kansenongelijkheid steeds groter lijkt te worden, heb je handvatten nodig om tot actie over te gaan. Jij maakt het verschil in de ontwikkeling van het jonge kind. Niet alle methodes die zich de afgelopen jaren hebben opgestapeld. Daarom: Terug naar de basis met de Basistraining VVE 1&2!