Expliciete Directe Instructie (EDI)
Start je net in het onderwijs of sta je al langer voor de klas? Het geven van een goede doelgerichte instructie blijft een uitdaging en het Edi lesmodel gaat je daarbij helpen. In deze training van 3 bijeenkomsten leer je een goede opbouw van je instructie en hoe je jouw leerlingen daar actief bij kan betrekken. Je krijgt veel praktische voorbeelden die je direct morgen in kunt zetten en hebt vaardigheden geleerd om je klassenmanagement soepeler te laten verlopen.
- Bazalt Groep
- 4 sep. 2024
- € 695
Klassenmanagement in de praktijk
Wil jij als (startende) docent met meer vertrouwen voor de klas staan? Ben je benieuwd wat de zes rollen van de docent inhouden en hoe je deze kunt inzetten in jouw lespraktijk? Tijdens deze cursus doe je kennis op en oefen je hiermee!
- September Onderwijs
- 15 mei. 2024
- meer startdata
- € 599
Pedagogisch klassenmanagement en het geven van kunstlessen
Bij klassenmanagement denk je veelal aan orde houden, de regels en structuur in een klas en hoe je omgaat met lastige momenten. Als kunstdocent ben je meestal te gast in een klas. Je komt er maar één of enkele keren, en je bevindt je in het domein van de leerkracht.
Training Coöperatief Leren (SCL) in het onderwijs
Bureau Meesterschap biedt een training aan van vier bijeenkomsten op uw school. Tijdens de training worden 15 coöperatieve structuren gedemonstreerd en wordt de praktische toepassing gemaakt naar het werken in de klas. Deze structuren zijn niet gebonden aan inhoud en kunnen worden toegepast voor elk vak, in elke les of lessenreeks. Het maakt niet uit of u rekenen, taal of wereldoriëntatie geeft. De toepassingen worden passend gemaakt voor alle groepen.
Talentontwikkeling & excellentie
Goed leraarschap is waardengestuurd en ingebed in drie doeldomeinen van het onderwijs: Kwalificatie, socialisatie en persoonsvorming. Leerlingen willen ‘gezien’ worden en ‘op niveau’ worden aangesproken; ze willen deugen! Dat vraagt meer dan onderwijs dat gaat ‘van-les-naar-les’, waarin vooral de docent aan het werk is. Het vraagt ‘top-down-management’: ruimte voor leerlingen die actief willen leren vanuit een kritische, onderzoekende houding.
De Didactische Week: Twaalf Dagdelen & Een Trendverslag Als Afronding
In een didactische week wordt een groep van zes docenten gedurende een hele week van het begin van de dag tot aan het eind van de dag door mij intensief begeleid. Een docent bereidt samen met de trainer de les voor, voert vervolgens die les samen uit en bespreekt de les na. Dit levert tips en feedback op die de docent de volgende les toepast en waar de trainer dan weer bij is. De feedback wordt tevens ook schriftelijk weergegeven in de vorm van een verslag. Op deze manier leert een docent hoe hij/zij kan leren omgaan met verschillen in de klas, actieve leerlingen krijgt, klassenmanagement goed organiseert, etc.
- Otto de Loor
- € 6950
Spreken voor groepen met impact!
In deze training leer jij, in een kleine groep, hoe je comfortabel voor de groep staat zonder allerlei kunstjes toe te passen en je leert hoe jouw verhaal en/of doel goed overkomt.
Gesprekstechnieken in het onderwijs
Als leraar, docent, leerlingbegeleider of remedial teacher heb je natuurlijk heel veel te maken met communicatie. Tijdens deze training ga je communicatie in je leven onderzoeken en leer je technieken om nog beter met anderen én jezelf te communiceren.
Know How coachingstraject
Het cliché is zeker waar: werken in het onderwijs is elke dag anders! Het docentschap is zinvol, uitdagend en afwisselend, maar elk uur zo’n 25 tot 30 verschillende leerlingen in je lokaal vraagt nogal wat van een docent. Er gebeurt soms veel in een les en ook nog eens tegelijkertijd. Als docent moet je dus voortdurend snel en adequaat kunnen reageren op onverwachte situaties. Hoe reageer je op die situaties? Hoe houd je orde en bewaar je de rust in je lokaal? En hoe houd je rekening met kinderen die een stoornis hebben
Expliciete Directe Instructie (EDI)
EDI zorgt voor succeservaringen en betere leerprestaties bij alle leerlingen. De vrouw of man voor de klas is daarbij de sleutel tot succes.
Doorgaande lijn van 2 naar 3
Met een beredeneerd aanbod, inzicht in leerlijnen en een preventieve aanpak, zorgen we voor een goede start in groep 3 voor alle leerlingen.
Regie in de school
Leren begint met goed gedrag. En goed gedrag kun je leren.
Coaching
Coaching is een effectieve manier om uw (didactische) vaardigheden verder te ontwikkelen.
Eigenaarschap leerlingen
Als leerlingen verantwoordelijkheid kunnen nemen voor hun eigen leerproces, dan kunnen zij blijven leren. Dat is de essentie van onze kennissamenleving.
Coöperatieve werkvormen
Coöperatieve werkvormen zijn een middel, geen doel op zich. Expertis legt de nadruk op het doelgericht inzetten van deze werkvormen.
Coachen van leraren
Werken er op uw school veel startende leraren of wilt u leraren die voor het eerst groep 3 of groep 8 krijgen extra ondersteunen? Denk dan eens aan individuele coaching door Expertis.
Basistraining VVE 1&2
Juist in deze tijd waarin kansenongelijkheid steeds groter lijkt te worden, heb je handvatten nodig om tot actie over te gaan. Jij maakt het verschil in de ontwikkeling van het jonge kind. Niet alle methodes die zich de afgelopen jaren hebben opgestapeld. Daarom: Terug naar de basis met de Basistraining VVE 1&2!
Training Leerlingen coachen
Na deze training kunnen de deelnemers leerlingen coachen
- Mijn Veilige School
- € 49
Training Lastige klassengesprekken voeren
Na deze training kunnen de deelnemers veilige en effectieve klassengesprekken voeren met leerlingen, ook over lastige en polariserende onderwerpen.
- Mijn Veilige School
- € 49
Training Pedagogisch tactvol handelen
Na deze workshop kunnen de deelnemers ongewenst gedrag op een effectieve doch veilige wijze significant laten afnemen.
- Mijn Veilige School
- € 49