NT2-kinderen begeleiden in de peutergroep

In deze e-learning leer je wat meertaligheid is, hoe de ontwikkeling van een meertalig kind verloopt en wat jij als pedagogisch medewerker kan doen om deze ontwikkeling te begeleiden. We wisselen theorie met voorbeelden af en je gaat zelf aan de slag met casussen. Na deze e-learning ben je in staat om de meertalige taalontwikkeling van een kind in beeld te brengen en te bepalen wat jij kan doen om de ontwikkeling van het Nederlands verder te stimuleren. 

Licentietraining samen grip op emoties

Met deze licentietraining word jij als onderwijsprofessional opgeleid als interne trainer en kennisdrager op het gebied van kinderen en emoties. Naast de basistraining 'Samen grip op emoties' krijg jij concrete handvatten om de deskundigheid van medewerkers te vergroten ten aanzien van kinderen en emoties. Jij wordt hét aanspreekpunt voor medewerkers bij vragen rondom emoties van kinderen en coacht de eigen collega’s in het bieden van emotionele veiligheid. Jouw organisatie ontvangt de licentie 'Samen grip op emoties' waarmee voor iedereen zichtbaar en aantoonbaar is dat er aandacht is voor een prettig en veilig sociaal emotioneel klimaat binnen jouw organisatie.

Combifunctionaris IKC / Brede School

De samenwerking tussen onderwijs, opvang, vrije tijd en zorg wordt steeds intensiever. Dit is bevorderlijk voor de doorgaande ontwikkeling van kinderen en geeft rust bij ouders. In deze module leer je te werken in een Integraal kindcentrum (IKC) of een Brede school.

Train de Trainer – Ruimte voor Baby’s

Het doel van dit train-de-trainer programma is dat jij de noodzakelijke bagage krijgt voor het zelfstandig uitvoeren van de training. Hoe geef je ruimte aan baby’s? En wil je de kwaliteit van de baby-opvang verhogen? Het Train-de-Trainer-programma Ruimte voor Baby’s is bedoeld voor zowel externe trainers als voor interne trainers die hun eigen collega’s willen trainen. In deze training leer je hoe jij pm’ers aandacht en ruimte kunt laten bieden aan de jongste kinderen op het kinderdagverblijf.

Pubers zijn niet lastig, toch?

Pubers zijn vreemde wezens, daarover is iedereen het wel eens. Hun lichaam groeit op een nogal merkwaardige manier uit, waardoor ze bijvoorbeeld een tijdje naar verhouding veel te lange armen en te grote handen en voeten hebben. Of ze worden ineens heel mollig en dan weer uitgesproken mager. Hun brein doet ook heel raar, zo blijkt uit al die heftige emoties, irrationele beslissingen en ondeugdelijke argumenten die ze zelf volkomen normaal vinden. Hoe komt dat toch, vragen veel volwassenen zich af. In deze webinar gaan we in op wat het als volwassene betekent om uw kind of leerling te zien opgroeien en wat het betekent voor de opvoeding en het geven van onderwijs aan de pubers van 11 tot 18 jaar.

Mediërend Leren 2

In de training worden de theorieën, de concepten en de materialen die in de basistraining Mediërend leren zijn aangeboden in de praktijk zichtbaar en voelbaar gemaakt.

Mediërend Leren 1

Kiest u voor deze fantastische manier van leren en ontwikkelen, waardoor d.m.v. een zorgvuldige interactie zowel motivatieproblemen, faalervaringen als gedragsproblemen voorkomen kunnen worden?

Specialist Jonge kind

Jonge kinderen zijn geweldig om mee te werken. Hun nieuwsgierigheid en onbevangenheid in spel en in interactie is voor veel leerkrachten in de onderbouw dé reden om te kiezen voor de kleuters.

Breindidactiek

Vind je het een uitdaging om leerlingen aangehaakt te houden tijdens je les? Of heb je hulp nodig om alle neuzen binnen je team dezelfde kant op te houden? Meer kennis over hoe het brein werkt, kan je hierbij helpen. Wat gebeurt er eigenlijk in je hersenen en hoe sluit je daar zo goed mogelijk bij aan? Deze cursus geeft inzicht en helpt je erbij!

Startblokken: de basistraining

Kinderen willen graag groot zijn, bij de 'grote-mensen-wereld' horen. Dat is hun motief om te leren. Startblokken, een erkend VVE-programma, kunnen leid(st)ers en pedagogisch medewerkers peuters stimuleren in hun ontwikkeling, met spel als belangrijkste instrument. IJsselgroep leidt individuele leid(st)ers, pedagogisch medewerkers én teams op om in hun eigen instelling te werken aan een doorgaande ontwikkelingslijn.

Trainer Startblokken van Basisontwikkeling

Als Startblokkentrainer ben je in staat om op een ontwikkelingsgerichte manier een Startblokkentraining met de deelnemers op te bouwen, deelnemers te coachen en te begeleiden bij hun eigen ontwikkeling met behulp van het portfolio. Daarbij ben je na certificering bevoegd om professionals die werken met Startblokken te certificeren.

Edux event: Je lichaam als instrument

Wat is jouw invloed als professional op het gedrag van kinderen? De emoties van sommige kinderen lopen gedurende de dag op en ineens is er dan die driftbui. Of herken je de kinderen die zich terugtrekken, na een dag vol prikkels op school. Wat je ook probeert, je komt maar niet tot écht contact. Wat doe je als praten niet meer helpt? Welke invloed heb jij als professional op het gedrag van kinderen en wat doe je met jouw invloed? Dan ben je bij dit event voor pedagogisch professionals op de juiste plek.

Kinderparticipatie op de BSO

Kinderen betrekken bij beslissingen Onderwerpen van deze training zijn: Kinderparticipatie en jouw rol als pedagogisch medewerker; Opbouw van de (kinder)participatieniveaus; Kinderparticipatie en de ontwikkeling van de […]

De kinderen van de BSO

Tijdens deze bijeenkomst duik je eerst in de doelstelling van de BSO. Vervolgens kijk je naar de algemene ontwikkeling van kinderen in de leeftijd van 4-12 jaar en welke begeleiding hier op aansluit. Vervolgens maak je kennis met de interactievaardigheden en worden meegenomen in het ‘waarom’ van deze vaardigheden. Ook sta je stil bij het thema jongens/meisjes. Zijn er verschillen en welke invloed heb jij als pedagogisch medewerker hierop? De bijeenkomst sluit af met het onderwerp ‘kindgericht werken’.