Rollenspel en spelbegeleiding
Door deze workshop vergroot je je inzicht in rollenspel en spelbegeleiding
Waarom komen ze niet tot spel?
Met deze workshop inspireer ik leerkrachten om kritisch naar thema’s te kijken; waar let jij op als je een thema kiest? We gaan daarbij in op het verschil tussen thematisch leren en thematiseren.
Soepel naar groep 3
In deze workshop leer je hoe je al vanaf de eerste dag van het schooljaar beter aansluit bij de behoeften van de ‘kleuters’ die dan starten met groep 3.
Spelend leren voor schoolleiders
Om meer kennis over kleuteronderwijs te krijgen, bied ik de workshop Spelend leren voor schoolleiders.
Betekenis geven aan de zaakvakken
Met Thematisch leren doe je bewust een beroep op de hogere cognitieve en 21e eeuwse vaardigheden zoals kritisch en creatief denken.
Thematiseren in groep 4
Met een thematische aanpak kan je zorgen dat kinderen in groep 4 vanuit betrokkenheid en nieuwsgierigheid kennis over de wereld opdoen.
Spelend en onderzoekend de wereld leren kennen
Op veel scholen is de overgang van groep 2 naar groep 3 onnodig groot. Deze cursus geeft jou handvatten om het onderwijs in groep 3 anders in te richten.
Thematiseren in groep 1-2 (verdieping)
In deze verdiepingscursus wordt jouw kennis van de Methodiek Kleuters in de 21e eeuw opgefrist en verder verdiept.
Thematiseren in groep 1-2
Creëer grote betrokkenheid en zorg voor een uitdagend en betekenisvol spelgericht thematisch aanbod, waarbij jij de doelen voor ogen hebt!