Maatwerk: ‘Flexibilisering in het mbo, wat betekent dit voor het vak Nederlands en Engels?’
Veel scholen staan voor de vraag hoe ze hun onderwijs flexibiliseren en personaliseren. Tegelijkertijd zien ze de geleerde lessen door het online werken als een aanleiding […]
Maatwerk: ‘Examentraining – Een motiverende start’
Tijdens deze workshop leer je een examentraining effectiever te maken.
Maatwerk: ‘De hybride taalles’
Geef je je taalles in een mix van online en fysiek onderwijs of zijn er plannen voor hybride of blended taalonderwijs bij jou op school en […]
Workshop: ‘Examentraining – Deelvaardigheden oefenen LUISTEREN’
Tijdens deze workshop – de tweede in een reeks van twee deelsessies – maak je kennis met het ‘examentraining als project’ en leggen we de focus op LUISTEREN.
Workshop: ‘Examentraining – Deelvaardigheden oefenen LEZEN’
Tijdens deze workshop maak je kennis met het ‘examentraining als project’ en leggen we de focus op LEZEN.
Cursus: ‘Taalcoördinator mbo’
Op steeds meer Mbo-scholen is er hernieuwde aandacht voor taalbeleid. Na de cursus weet je hoe je met taalbeleid kunt (door)starten.
Maatwerk: ‘Muziek in de MVT-les’
Taalverwerving door middel het werken met songteksten.
Maatwerk: ‘Klaar voor de CITO-toets Kijk- en luistervaardigheid’
Leerlingen optimaal voorbereiden op de CITO-toets Kijk- en luistervaardigheid bij de MVT
Maatwerk: ‘Rijke leeslessen ontwerpen – mvt’
Werkvormen die je kunt inzetten om leerlingen actief met leesteksten in de MVT aan de slag te laten gaan
Maatwerk: ‘Formatief werken bij de mvt’
Hoe kun je formatief handelen structureel inzetten in het MVT onderwijs?
Maatwerk: ‘Escaperoom voor het talenonderwijs’
Laat leerlingen op een (interactieve) manier aan de slag gaan met de taal
Maatwerk: ‘Beter lezen, beter scoren bij mvt’
Motiveren voor leesvaardigheid bij de MVT én goede resultaten halen op het Centraal Examen
Maatwerk: ‘Vocabulaireverwerving bij moderne vreemde talen’
Hoe zorg je ervoor dat leerlingen actief aan de slag gaan met de uitbreiding van hun woordenschat bij de MVT?
Studiedag: ‘Motiverend literatuur- en fictieonderwijs bij de mvt’
Activerende werkvormen voor het literatuuronderwijs
Studiedag: ‘Muziek en film in de mvt-les’
Taalverwerving en vergroten van kennis van land en volk door het inzetten van muziek en film.
Ontwerpmiddag: ‘Rijke leeslessen ontwerpen – mvt’
Werkvormen ontwerpen die je kunt inzetten om leerlingen actief met leesteksten in de MVT aan de slag te laten gaan
Studiemiddag: ‘Dramatisch grammaticaonderwijs – grammatica automatiseren m.b.v. theatertechnieken’
Automatiseren van grammatica door het inzetten van theatertechnieken.
Workshop: ‘Cursus effectieve spreekvaardigheidslessen met 30 leerlingen’
motiverende werkvormen, (formatief) beoordelen, (peer)feedback, differentiatie, verhogen doeltaalgebruik
Studiemiddag: ‘Een alternatief voor de CITO-toets Kijk- en luistervaardigheid’
Voor leerlingen blijkt het onderdeel ‘globaal luisteren’ in het CITO-examen Kijk- en luistervaardigheid vaak een verademing. Daarbij is ‘note taking’ en samenvatten een essentiële vaardigheid in […]
Cursus: ‘Leiding geven aan de (talen)sectie’
Leidinggeven aan de sectie vraagt specifieke kwaliteiten op het gebied van organisatorisch, onderwijskundig en persoonlijk leiderschap. Dat leer je tijdens een tweedaagse cursus.