SVIB
Beeldcoaching/ beeldbegeleiding (SVIB) is de manier om jezelf te ontwikkelen in het lesgeven/ contact hebben met leerlingen/kinderen op jouw groep.
Opbrengstgericht werken
Maatwerk voor het opbrengstbewust handelen van pedagogisch medewerkers en leerkrachten.
Sil op school
Rappel verzorgt de basistraining Sil op school. De basistraining Sil op school bevat 4 bijeenkomsten en twee groepsbezoeken.
Nascholing en permanente educatie VVE
Volgens de wet IKK moet u zorgen voor het onderhouden, verbreden en verdiepen van kennis en vaardigheden van medewerkers die VVE gecertificeerd zijn.
Werken met kindvolgsystemen
Rappel kan je helpen met de implementatie van kindvolgsystemen.
Thematiseren: werken zonder methode
Veel leerkrachten in groep 1-2 lopen tegen de methode aan of willen zelf (weer) hun aanbod vormgeven. Hiervoor kan je werken met een eigen thema of een stap verder gaan: thematiseren.
Onderwijs aan het jonge kind
Jonge kinderen zijn enthousiast, nieuwsgierig en willen nieuwe dingen leren. Het onderwijs aan peuters en kleuters heeft daarom een eigen dynamiek.
Oog voor interactie in kinderopvang 0-4 jaar
In de training 'Oog voor interactie' werk je aan jouw interactievaardigheden.
Schatkist editie 3
De starttraining Schatkist editie 3 geeft in een bijeenkomst een overzicht van de belangrijkste inhouden van deze versie van Schatkist.
Kleuterplein
Voor scholen die gaan starten met het werken met Kleuterplein. Daarnaast zijn er verdiepingsbijeenkomsten.
Ouderbetrokkenheid en educatief partnerschap
Hoe kan je als organisatie echt kan samenwerken met ouders. Wat vraagt dat van jullie? Hoe betrek je ouders bij de kinderopvang of peuterspeelzaal.
Werken met baby’s
Een praktische training voor pedagogische medewerkers die graag willen weten hoe ze de kwaliteit van de activiteiten en interactie met baby’s kunnen vergroten.
Oog voor baby’s
In de training Oog voor Baby's ga je aan de slag met een inhoudelijk verdieping op het werken met baby's.
Spel en spelen; spelend leren
Een rijke speelleeromgeving creëren, goed nadenken over verschillend spel die je kan zien zijn belangrijke onderdelen in het werken met jonge kinderen.
Uk & Puk VVE
In een praktische training met begeleiding op de werkvloer leer je werken met het VVE programma Uk en Puk.
Doelgericht hoekenspel, spel en spelbegeleiding
Doelgericht spel in hoeken, een rijke speelleeromgeving creëren, goed nadenken over verschillend spel , de spelstadia waar kinderen in functioneren en manieren om dit spel te begeleiden staan centraal in deze scholing
Begrijpend luisteren
In vakje in de training begrijpend luisteren kijken we hoe je tijdens het interactief voorlezen doelgericht het begrijpend luisteren stimuleert.
Fonemisch bewustzijn
Fonemisch bewustzijn is van groot belang voor het leren lezen. In deze training leer je fonemisch bewustzijn goed vorm te geven in groep 1-2.
Buitenspelen
Buitenspelen is zoveel meer dan fietsjes buiten zetten en de zandbak openen. In onze workshop verdiep je je op alle kansen die er liggen.