Feedback geven
Feedback geven is een kunst die elke leidinggevende onder de knie zou moeten hebben. Op zich is het niet lastig, als je je maar aan een […]
De taxonomie van Bloom
Waarschijnlijk heb je het volgende begrip weleens voorbij zien komen of ervan gehoord: de taxonomie van Bloom. Een hot item. Het wordt dan ook steeds meer […]
Wat is de mindsettheorie en hoe zet ik dit in?
Liggen menselijke capaciteiten vast, of kunnen ze ontwikkelen? Dit vraagstuk is al eeuwen oud. Vandaag de dag zijn de meeste deskundigen het erover eens dat het […]
Handelingsgerichte kindgesprekken: samen van analyse naar plan!
Als het lukt om vanaf het begin van het schooljaar doelgericht samen te werken met collega’s, leerlingen en ouders, dan heeft dit een preventieve werking (Pameijer, […]
Directe Instructie (DI en EDI) – Wat is het en hoe zet ik dit in?
Welke vragen stel je bij de instructie? Hoeveel vragen stel je? Dat verschilt per leerkracht. Zo bestaat er ook een groot verschil in het instructiegedrag van […]
Wat is dyscalculie?
Getallen, je komt ze overal tegen. Vertrektijden, bedragen, telefoonnummers, maten… Noem het maar op. De meeste kinderen kunnen hier prima mee uit de voeten. Ze weten […]
Persoonlijke ontwikkeling in het onderwijs
Deze cursus is bedoeld voor ieder die in het onderwijs werkt en geeft een algemene introductie op persoonlijke ontwikkeling. Jouw eigen persoonlijke ontwikkeling vormt waarschijnlijk de […]
Non-verbale communicatie en lichaamstaal
Je hoeft alleen maar goed te letten op iemands houding en te kijken naar de bewegingen van iemands lichaam om al veel te kunnen te zeggen […]
De kerngebieden van bedrijfskunde
Een zeer compacte, unieke bedrijfskunde cursus voor het management. Denk aan wat Ben Tiggelaar deed met 'MBA in 1 dag', maar dan inhoudelijk veel uitgebreider, met meer […]
Omgaan met een begaafd kind (voor ouders)
Deze cursus is bedoeld voor ouders van begaafde kinderen of van kinderen met een vermoeden van begaafdheid. Als ouder van een begaafd kind kan je vragen […]
Stop Pesten – Op het Werk en op School
Pesten komt vaak voor; één op de zes kinderen geeft aan wel eens gepest te worden. 350 duizend kinderen worden dagelijks gepest. Maar ook op het […]
SOS kinderen en emoties: Blij
Introductie Leren omgaan met emoties hoort bij de ontwikkeling van een kind. Daarnaast is weten hoe het met je gaat en hoe je je voelt een […]
Omgaan met faalangst bij kinderen (voor ouders en docenten)
Deze online cursus geeft met name advies aan ouders en docenten over faalangst bij kinderen. De cursus zet op een deskundige, zakelijke en nuchtere manier de belangrijkste dingen op een […]
De kracht van curriculumherziening in het voortgezet onderwijs
Welkom bij onze cursus 'De kracht van curriculumherziening in het voortgezet onderwijs'. Je leert hoe je de kwaliteit van het curriculum kunt analyseren en beoordelen, en […]
De wet op het internet
Voor de meeste ondernemers is internet niet meer weg te denken uit de dagelijkse praktijk. Of je nu een webwinkel hebt, of gewoon je bedrijf online […]
Mental MindSet 1: Keuze
Wij laten je stralen, geven je energie, maken je trots, zelfverzekerd en gemotiveerd! Na het doorlopen van het Mental MindSet programma realiseer je dat je voor je eigen zelfstandigheid, succes en vrijheid kunt zorgen. Dat jij jouw mentale keuzes kunt maken en kunt realiseren. De volgende onderwerpen komen aanbod: 1) MindSet […]
Registratie van loopbaanontwikkeling
Introductie Deze module is onderdeel van de complete e-learning ‘Bouwen aan LOB’. Vanuit je eigen omgeving, in je eigen tijd, op je eigen manier kun je […]
Handelingsgericht werken met OPP
Introductie Het OPP is bedoeld om kinderen vooruit te helpen. Een goed OPP helpt je om bewust te handelen bij kinderen die extra begeleiding nodig hebben. […]
Onderwijskundige theorie in de klas
Introductie Deze cursus gaat over onderwijskundige modellen in de klas. We starten met een aantal onderwijskundige stromingen en maken vervolgens een vertaling naar toepassingen in de […]
De basis voor rekenvaardigheid (1) – Opinie
Deze eerste cursus over de basis voor rekenvaardigheid is bedoeld voor leraren en bespreekt waarom het rekenonderwijs een herziening zou moeten ondergaan om de basis voor […]