Conferentie Schrijfonderwijs po/vo

Alles wat je leest, is ooit door iemand opgeschreven! Toch blijkt schrijven veelal onderbelicht en in de schaduw van leesonderwijs te staan. Terwijl Schrijven ten goede komt aan de leesvaardigheid en verschillende recente publicaties aangeven, dat meer prioriteit gegeven dient te worden aan schrijfvaardigheid. Voor een goede schrijfvaardigheid is een essentiële rol weggelegd voor het onderwijs. Wat maakt schrijfonderwijs effectief en aantrekkelijk?

La cueva de las lobas

No olvidéis que podéis extender la invitación e invitar a otros participantes. Os recordamos que, todos aquellos que se presenten por primera vez, no necesitan participar activamente con la presentación de los poemas o canciones de su elección.

Congres Frans

Elke twee jaar vindt het Nationale Congres voor leraren Frans (kortweg ‘congres Frans’) plaats. Dit congres wordt door de congrescommissie Frans van Levende Talen georganiseerd, meestal tijdens de Semaine de la Francophonie. In twee dagen worden nieuwigheden gepresenteerd op het gebied van pedagogiek, didactiek en methodiek gericht op het Frans als vreemde taal.

Congres Engels

Het Nationale Congres voor leraren Engels wordt door de congrescommissie NCE georganiseerd. Het NCE wil bijdragen aan de professionalisering van docenten Engels door een grote verscheidenheid aan inspirerende workshops aan te bieden en interessante lezingen op het programma te plaatsen.

Studiedag Spaans

Elk jaar organiseert de sectie Spaans een Jornada de estudio in samenwerking met de Consejería de Educación en de Instituto Cervantes. Deze studiedag is bedoeld voor docenten Spaans van alle niveaus. De meeste workshops worden in het Spaans gegeven.

Ruslanddag

Elk jaar organiseert de sectie Russisch van Levende Talen een Ruslanddag. Deze dag biedt docenten Russisch en belangstellenden een keur aan lezingen en workshops. De lezingen en workshops hebben meestal een actueel thema en sluiten aan bij een tentoonstelling, recent onderzoek, een nieuwe publicatie of film, een belangrijke historische datum of de nieuwste inzichten in vakdidactiek.