Teamcoaching
Teamcoaching richt zich op het inzichtelijk en bespreekbaar maken van teaminteractie en geeft handvatten om gewenste veranderingen met elkaar te realiseren.
Visie en strategie ontwikkelen
Hoe zorg je dat een visie gedragen wordt? Onder andere door iedereen te betrekken bij het formuleren van de visie en het krijgen van beelden bij wat de visie in de praktijk betekent! Wij helpen je om in één dag concreet te krijgen waar je naar streeft en wat dit betekent voor alle betrokkenen.
Begeleide intervisie
Tijdens begeleide intervisie wordt er gereflecteerd op het toepassen van de geleerde vaardigheden en inzichten in de praktijk.
Ontwerpen & ontwikkelen
Hoe ontwerp je het onderwijs bij praktijkvakken doelgericht? En hoe ga je om met vakoverstijgend werken? Welke doelen hanteer je dan? Deze training helpt je om de praktijkvakken (kunst, LO, beroepsgerichte vakken, vakoverstijgend werken enz.) doelgericht in te richten, zodat de school als geheel vanuit eenzelfde - doelgerichte - werkwijze aan de slag kan gaan.
Onderwijsplanning
Loskomen van het jaarklassensysteem, om onderwijstijd effectiever in te zetten. Het kan! Maar hoe doe je dat? Hoe kun je kleinere groepen bedienen binnen de bestaande onderwijstijd? Onze experts helpen je op weg met een andere blik op het bestaande rooster. Wij denken buiten de gebaande kaders, maar blijven binnen de bestaande wetten. Deze puzzel leggen we graag met jou!
Leidinggeven in transitie
Waarom springt de een in het diepe zonder te weten waar we precies heen gaan en blijft een ander op de kant staan? In deze training ga je aan de hand van casuïstiek een de slag met ‘veranderkunde’. Wat doet een verandering met mensen en hoe kun je een transformatie succesvol begeleiden met oog voor alle betrokkenen? Hoe haal je gezamenlijk de eindstreep?
Leerling-ouder-coach gesprekken voeren
Hoe reflecteer je met ouders en leerlingen op de ontwikkeling van het kind? Welke vragen stel je? En hoe betrek je ouders bij het leerproces van hun kind? Daarover gaat deze training. In deze training onderzoeken we de randvoorwaarden voor deze gesprekken en oefen je met het voeren van gesprekken met leerlingen en hun ouders.
Interne supporter
De Interne supporter is onderdeel van een team en vervult een ‘voortrekkersrol’ in het ontwikkel- en veranderproces binnen een school. De Interne supporter heeft direct contact met de schooldirectie en is aanspreekpunt voor collega’s als het gaat om de gewenste transformatie. In deze training krijg je handvatten om de rol van Interne supporter te kunnen vervullen.
(Leer)doelgericht coachen
Deze training biedt jou praktische handvatten die jij in jouw rol als coach kunt gebruiken.
Formatief evalueren
Hoe weet je waar jouw leerlingen staan? Daarop zoek je een antwoord in deze training. Als leraar krijg je hier o.a. zicht op door het inzetten van formatieve en summatieve evaluatie.
Leerdoelgericht lesgeven
Leerdoelgericht leren is fundamenteel om zicht te krijgen op het leerproces van de leerling. Door een helder eindpunt te definiëren, kun je verschillende routes aanbieden waarop leerlingen hun doel kunnen bereiken. Ook kun je dan gezamenlijk vaststellen of het eindpunt ook echt behaald is. Op die manier houdt de leerling zelf en houd jij als begeleider altijd zicht op waar de leerling staat.
(Leer)doelgericht coachen voor gevorderden
In deze verdiepende training leren coaches met praktijkervaring om steeds meer de effecten van coaching bij de leerlingen te gaan checken en hierop proactief te acteren.
Doelgericht werken in je organisatie
Net als met leerlingen stel je als school vanuit hoge verwachtingen heldere, uitdagende en realistische doelen. Om te groeien als lerende organisatie stel je als school of team onder begeleiding van een procesbegeleider doelen bij de start van het schooljaar en evalueer je de voortgang gedurende en aan het einde van het jaar om tot jullie optimale onderwijsvorm te komen.
Coachend leiderschap
Deze training biedt handvatten om aan te kunnen sluiten bij je medewerkers en hen mee te nemen in de gewenste verandering. Zodat je een duurzame verandering bewerkstellig.
Didactisch coachen
Hoe activeer je leerlingen om zelf aan de slag te gaan? Welke vragen helpen om hen te stimuleren? En hoe maak je zelfstandige werktijd zinvol voor elke leerling? Op deze en andere vragen zoek je een antwoord in deze training.
Constructieve feedback
Hoe houd je overzicht over en inzicht in de leervoortgang van de leerling? In deze training leer je hoe je leerlingen inzicht geeft in waar zij staan ten aanzien van hun leerdoelen.
Coachen in zelfstandige werktijd
Deze training biedt jou praktische handvatten die jij in jouw rol als coach kunt gebruiken.