Pedagogisch Didactisch Getuigschrift (PDG)

Tijdens deze opleiding krijg jij de kans om je didactische vaardigheden verder te ontwikkelen en versterk je jouw docentschap. In circa 1,5 jaar nemen we je mee langs de belangrijkste facetten van het vak. Na afronding van de opleiding voldoe je aan de bekwaamheidseisen voor de leraar in het mbo.

Middenmanagement PO

Met de eenjarige opleiding Middenmanagement PO geef je vorm aan jouw visie op leiderschap, doe je managementvaardigheden op en leer je om mee richting te geven aan schoolontwikkeling.

Leergang Persoonlijk Leiderschap en Kanjertraining

Ben jij schoolleider, in het bezit van de Kanjerlicentie en wil je je nog meer verdiepen in je handelen en leiderschapstijl binnen de school? In deze leergang gaan we - volgens de Kanjertraining methode - aan de slag met professionaliseringsthema’s persoonlijk leiderschap en onderzoeksmatig werken. 

Vakoverstijgend Lezen

Na deze cursus heb je een aantal kant-en-klare lessen voor jouw klas, maar weet je ook hoe je zelf in korte tijd nieuwe lessen kunt maken, of verrijken met jeugdliteratuur.

Kunst & Natuur

De natuur is het meest fantastische kunstwerk dat er bestaat. Je kan er al je zintuigen gebruiken, ze is altijd beschikbaar en heeft ontelbare verschijningsvormen. Tegelijkertijd […]

De Parcivalweg

In het kort Wil je ontdekken wie jij als vrijeschoolleraar bent en ben je al enige tijd werkzaam als docent in het voortgezet vrijeschoolonderwijs? Binnen de vernieuwde […]

Basisopleiding Vrijeschool onderwijs (BVO)

Werk je als leerkracht in het reguliere basisonderwijs en wil je graag een overstap maken naar het vrijeschoolonderwijs? Bij deze post-hbo Basisopleiding Vrijeschool Onderwijs (BVO) leer je vanuit de menskunde en het leerplan voor de kleuters tot en met klas 6 je eigen onderwijs vorm te geven.

De natuurlijke kracht van spel

Tijdens deze training word je uitgenodigd na te gaan denken over jouw rol als professional. Wat doe je als je buiten bent met kinderen, welke spelimpulsen geef je of juist niet? Denk maar eens aan het klimmen in bomen en welke (leer)ervaringen kinderen opdoen als ze klauterend, balancerend en zich vastgrijpend aan takken een weg omhoog vinden. Jouw pedagogische horizon wordt verbreed, je gaat creatiever denken en kijken naar het spelaanbod op je werkplek en neemt jouw handelen in de praktijk onder de loep. De kans is groot dat je hierdoor meer werkplezier zult ervaren en hoe fijn is dat?