Mijn kind, slim kind

Het Vlaamse onderwijs krijgt het in de media hard te verduren. Geen enkel land gaat even hard achteruit in internationale vergelijkingen. Onze kinderen hebben een jaar […]

Effectief handschriftonderwijs op de basisschool

In dit boek staat een vernieuwende, vakinhoudelijke methodiek centraal, waarmee je iedere basisschoolleerling een functioneel handschrift kunt aanleren. Het biedt daartoe praktische aanwijzingen om handschriftlessen van de kleuterklas tot en met groep 8 effectief in te richten.

Lezen in groep 4 – Leerkrachtdeel

Lezen in groep 4 van Jose Schraven zorgt voor een stevige basis van de vaardigheid technisch lezen. Het sluit aan bij de principes van de methodiek  Zo leer je kinderen lezen en spellen.

Zo leer je een kind lezen en spellen

Nieuw in deze editie is onder andere de toevoeging van het fonemisch bewustzijn in groep 2; dat wil zeggen hoe de oudste kleuters gevoelig gemaakt kunnen worden voor letters en klanken, zodat er een mooie doorgaande lijn ontstaat naar groep 3.

Thema’s en Taal

In dit boek staat het verbinden van wereldoriënterende thema’s en taalonderwijs in de groepen 5 t/m 8 centraal. Thema’s en Taal geeft hiervoor niet alleen de […]

Lezen en schrijven doe je samen

Lezen en schrijven doe je samen is een handboek voor iedereen die jonge leerlingen wil leren lezen en schrijven op een betekenisvolle manier. In andere aanpakken […]

Omdat lezen loont

Nederlandse leerlingen lezen steeds minder goed. Hoe kan het dat jongeren in ons land behoren tot de slechtste en minst gemotiveerde lezers ter wereld? In een van de rijkste landen ter wereld loopt straks 25 procent van de jongeren risico op laaggeletterdheid. Terwijl het elders, waar digitale media net zo oprukken in jongerenculturen, wél lukt om jongeren leesvaardig te maken.

Pak je pen

Dit theorieboek beschrijft de schrijfontwikkeling bij kinderen in de onder-, midden- en bovenbouw en de bijbehorende schrijfdidactiek. Naast de verschillende stadia in de schrijfontwikkeling wordt er […]

Spelling op z’n best

‘Spelling op z’n best’ ondersteunt leerkrachten en interne begeleiders bij het opzetten, begeleiden en verzorgen van goed spellingonderwijs. Zij vinden in dit boek naast theoretische vooral […]

  • CPS
  • ISBN: 9789065081735
  • € 33.50
  • 33.50

Tussen Taal & teken

Marion van der Meulen is opgeleid als leraar basisonderwijs. Ook studeerde zij Taal- en Literatuurwetenschap aan de Universiteit van Tilburg. Daarna was ze werkzaam als (concept)ontwikkelaar van educatieve methodes op het gebied van lezen en schrijven. Methodes die zij ontwikkelde zijn onder andere de schrijfmethode Pennenstreken en de leesmethode Estafette editie 3.