Kinderparticipatie

Op welke manier je ook met kinderen te maken hebt als professional: in de BSO, in de klas, in het buurthuis of in de zorg, het creëren van een kader waarbinnen de kinderen kunnen participeren is een uitdaging die om maatwerk vraagt.

Lesgeven aan nieuwkomers

25 Tools voor traumasensitief lesgeven PO/VO/ISK In bijna elke klas zit een kind met een migratieachtergrond. Deze nieuwkomer kan een vluchtelingkind zijn, een kind van arbeidsmigranten of een expatkind. Ze hebben allemaal gemeen dat ze in een (voor hen) nieuw land opnieuw proberen te wortelen. Dat is een ware uitdaging voor iedere leerling en leraar. Lesgeven aan nieuwkomers ondersteunt jou om je leerlingen te begeleiden op hun persoonlijke levensreis. Dit handboek biedt je handvaten en tools om op een traumasensitieve manier les te geven aan de nieuwkomers in jouw klas. V Praktische oefeningen en werkbladen voor jouw zelfzorg V Sociaal-emotioneel leren voor nieuwkomers V Omgaan met trauma in de klas V 25 Tools voor traumasensitief lesgeven

Opvoeden met Stephen Coveys 7 eigenschappen

Vind je het belangrijk dat kinderen zich gedragen volgens de sociale normen, maar zich wél ontwikkelen vanuit hun eigenheid? Wil je dat ze zich bewust zijn […]

  • CPS
  • ISBN: 9789047006367
  • € 20,99
  • 20,99

Gen Z

Gen Z is een pragmatische gids voor iedereen die Gen Z beter wil leren kennen. En voor iedereen die wil begrijpen hoe je met moreel verantwoord handelen deze generatie kunt inspireren. Op naar een leukere wereld!

De diepste kloof

In De diepste kloof staat de vraag centraal hoe je de rode draad in het leven van het kind kunt herkennen en hoe je het kind daarbij kunt begeleiden.

De vijf rollen van de leraar

Er is een herziene versie van dit boek beschikbaar: De zes rollen van de leraar in de praktijk. Met specifiek aandacht voor de kernfunctie ontwerper, blijvende professionalisering […]

  • CPS
  • ISBN: 9789065086167
  • € 29,90
  • 29,90

Chronische spijbelaars

Elk jaar verlaten vijfentwintigduizend leerplichtige jongeren onder de zestien voortijdig het onderwijs, meestal na een periode van chronisch spijbelen. In Chronische spijbelaars worden zeven jongeren geportretteerd.

De dominantie factor

Verbeter je leervermogen door het kennen van je dominante oog, oor, hersenhelft, hand en voet ‘De dominantie factor’ verkent een gebied dat wetenschappers en leerkrachten al […]

Speels omgaan met agressie

134 spelletjes en oefeningen voor onderwijs en jeugdwerk Deze bundel is bedoeld voor docenten aan basisscholen en brugklassen die geconfronteerd worden met een steeds groter wordend […]

Effectief lesgeven met NLP

Praktische oefeningen en technieken voor docenten om optimaal te functioneren in de klas. Dit boek is bedoeld voor alle docenten in alle vormen van onderwijs: basisschool, […]

Ken je leerling

Lesgeven is meer dan louter lesstof uitdragen. Het vraagt om voortdurend een vinger aan de pols houden: Komt de stof over en maakt elke leerling zich die eigen? En wat hebben ze nodig om verder te groeien?

Geven en ontvangen

Waar gaat het over in het leven? Vanuit de contextuele benadering gaat het vooral over de dynamiek tussen geven en ontvangen. Wanneer er sprake is van […]

Expeditie Dalton

Sanne is nieuw op de Daltonschool waar Maurice al langer leerling is. Om uit te leggen wat Daltononderwijs inhoudt en hoe het ontstaan is, besluiten zij samen een onderzoek te starten

Dwars in leven en leren

Automatisch tégen zijn is een van onze drie grondhoudingen. Dwars zijn is voor menigeen het bewijs dat ze echt zelfstandig zijn. Dwars in leven en leren geeft praktische tips om hiermee om te gaan en meningen te veranderen.

Anders

Angela Weghorst geeft je een kijkje recht in het hart van Generatie Zenz, gebaseerd op een grootschalig onderzoek onder meer dan vierduizend 5- tot 25-jarigen. Ze neemt je mee in hun wereld, naar wie ze écht zijn en niet wat ze aan de buitenkant laten zien op school, straat of via social media.

  • TwinQ
  • ISBN: 9789492491008
  • € 19.90
  • 19.90