Opbrengstgericht werken in 4D

Deze volledig herziene opvolger van Duiden en Doen (Chris Struiksma, 2012) is een aanwinst voor alle ib’ers, directies en besturen. Ontdek de kracht van opbrengstgericht werken met heldere uitleg, pakkende voorbeelden en krachtige tips. Zo krijg je grip op je onderwijskwaliteit en de leeropbrengsten en word je wegwijs in de wereld van Data, Duiden, Doelen en Doen.

Handboek RTTI met theoretische beschouwing

Dit Handboek RTTI met theoretische beschouwing biedt docenten en schoolleiders instrumenten om vanuit formatieve evaluatie het leerpotentieel van iedere leerling optimaal te benutten. Voor een effectief leerproces is het van belang in één metataal over leren te spreken en de te behalen cognitieve beheersingsniveaus (aan) te kunnen duiden. Met RTTI worden de verschillende cognitieve beheersingsniveaus overzichtelijk ingedeeld. Er wordt beschreven hoe je in de praktijk hiermee aantoon baar ontwikkelingsgericht kunt werken. In het slothoofdstuk is de praktische uitwerking in een theoretische context ingebed.

Formatief evalueren

Je kunt het werk van leerlingen beoordelen op een summatieve of op een formatieve manier. Summatief evalueren gebeurt doorgaans aan het eind van het leerproces en […]

Kleutersprongen 2.0

Deze volledig herziene uitgave van Kleutersprongen gaat over opbrengstgericht werken in de groepen 1 en 2. Met behulp van praktische voorbeelden wordt beschreven hoe het cyclische proces van data verzamelen, duiden van data, doelen formuleren en doen eruit kan zien in de groepen 1 en 2.