55 Uitdagingen In De Klas

Wie voor de klas staat weet: het onderwijs stelt je telkens voor nieuwe uitdagingen. Dit boek benoemt 55 van deze uitdagingen en geeft bij elke uitdaging […]

Vloeiend van groep 2 naar 3

De overgang van groep 2 naar 3 is een veelbesproken onderwerp; voor veel kinderen is die overstap namelijk groot. Hoe zorgen leerkrachten ervoor dat de doorstroom vloeiend verloopt? Hoe sluiten ze aan bij de soms grote verschillen in de ontwikkeling van jonge kinderen? Dit nieuwe boek geeft praktische antwoorden en handreikingen.

Meesterlijk schoolleiderschap

Dit boek is ontstaan uit lectuur en praktijk. We ambiëren om (toekomstige) leraren noodzakelijke kennis aan te reiken om effectieve klasmanagementvaardigheden te ontwikkelen. We zijn ervan overtuigd dat je kunt leren hoe je voor de klas moet staan.

De Zilveren Weken

De Zilveren Weken is de naam voor de groepsvormingsperiode na de kerstvakantie. Al is het onderhouden van de groep een continu proces, je klas heeft na een pauze extra onderhoud nodig. Waarom dat zo is en hoe je dat doet, lees je in dit boek.

Stilte in de klas

Stilte loopt als een rode draad door de geschiedenis van de school. In dit boek maak je op een boeiende manier kennis met het meerstemmige geluid van stilte in de geschiedenis van opvoeding en onderwijs.

De vijf rollen van de leraar

Er is een herziene versie van dit boek beschikbaar: De zes rollen van de leraar in de praktijk. Met specifiek aandacht voor de kernfunctie ontwerper, blijvende professionalisering […]

  • CPS
  • ISBN: 9789065086167
  • € 29,90
  • 29,90

Differentiëren in de praktijk

Met deze praktische gids over differentiëren in de school, in de vaksectie en in de klas willen we docenten ondersteunen. Voor docenten die elke les weer leerlingen willen helpen het beste uit zichzelf te halen en zoeken naar concrete mogelijkheden om te differentiëren.

Teach Like a Champion 3.0

Deze krachtige, herziene en uitgebreide opvolger van Teach Like a Champion 2.0 bevat dertien geheel nieuwe én bijgewerkte technieken en is toegespitst op het Nederlandse onderwijssysteem. Bij deze uitgave hoort een website met online beeldmateriaal waarin technieken worden gedemonstreerd.

Effectief lesgeven met NLP

Praktische oefeningen en technieken voor docenten om optimaal te functioneren in de klas. Dit boek is bedoeld voor alle docenten in alle vormen van onderwijs: basisschool, […]

Ja Boeien!

Hoe houd je de aandacht van studenten langer vast? Hoe kom je zelfverzekerd, authentiek en geloofwaardig over ? Hoe behoud je plezier in je werk en houd je energie over aan het eind van de dag?

  • PEPP-R
  • ISBN: 9789090360560
  • € 15,-
  • 15,-

Regisseer je klas (herwerkte uitgave)

Voor dit boek vertaalden de auteurs theoretische inzichten over klasmanagement in concreet oefenmateriaal. Elke oefening vertrekt vanuit authentieke situaties uit het secundair onderwijs en wil de leerkracht stimuleren om individueel of in groep over

Zo kun je mij bereiken

De uitdaging voor leraren en leerkrachten is het bereiken van iedere leerling. Zonder aansluiting - ofwel effectieve communicatie - geen of weinig resultaat! Termen als passend onderwijs en het bieden van optimale ontwikkelmogelijkheden voor ieder kind zijn prachtig. Maar wat vraagt dat van u als leraar, leerkracht, directeur of mentor?

Orde houden

Deze vernieuwde editie van Orde houden is verplichte kost voor iedere leraar-in-opleiding, lerarenopleider, beginnende leerkracht, of ervaren leraar die orde houden moeilijk vindt (al is het maar bij één klas).

Dit is goed onderwijs

In dit boek geeft Greg Ashman een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen in de cognitieve psychologie die van belang zijn om grip te krijgen op onderwijsverbetering.