Met de zeven strategieën voor formatieve evaluatie krijg je praktische tools in handen om leerlingen actief te betrekken bij het leerproces. Het is een reis naar een zekere mate van zelfstandigheid waarbij de leraar de leerling begeleidt, steeds meer regie geeft en waarbij doelen en mijlpalen leidend zijn.
Deze volledig herziene opvolger van Duiden en Doen (Chris Struiksma, 2012) is een aanwinst voor alle ib’ers, directies en besturen. Ontdek de kracht van opbrengstgericht werken met heldere uitleg, pakkende voorbeelden en krachtige tips. Zo krijg je grip op je onderwijskwaliteit en de leeropbrengsten en word je wegwijs in de wereld van Data, Duiden, Doelen en Doen.
Deze publicatie bevat de belangrijkste bevindingen en aanbevelingen uit het pilotproject bij het Nova College.
In dit boek neemt Clarke je mee in de theorie, om van daaruit de praktische uitwerkingen te laten zien.
Deze uitgave is een beknopte versie van De Kunst en Wetenschap van het Lesgeven. Net als in het oorspronkelijke boek gaat deze uitgave in op tien […]