Digitale opvoeding

Hoeveel schermtijd krijgt je kind? Welke YouTube-filmpjes zijn geschikt? Hoe ga je om met online pesten of ruzie in de klassenapp? Als ouder loop je voortdurend aan tegen de uitdagingen van de virtuele wereld waarin jonge kinderen en tieners steeds meer tijd doorbrengen, maar waarin je zelf vaak minder thuis bent.

Digitale didactiek. Hoe? Zo!

Digitale didactiek. Hoe? Zo! helpt je aan de hand van 30 vragen verder op weg. Bij elke vraag krijg je een aantal, handvatten, concrete tools en casussen aangereikt.

Werken aan 21ste-eeuwse vaardigheden

We benutten actuele kennis over leren en onderwijzen en verbinden deze kennis aan de praktijk. We hebben het dan niet alleen over didactiek, maar ook over competenties van docenten, over de wijze waarop mensen leren in de 21ste eeuw en over de organisatie van het onderwijs.

The Leader in Me (Nederlandse editie)

The Leader in Me (Nederlandse editie) In het onderwijs ligt de focus terecht niet meer op kennisoverdracht alleen. De maatschappij vraagt van onze kinderen onder meer […]

  • CPS
  • ISBN: 9789047008385
  • € 28.99

Nieuwe spelletjes van 3 minuten om kinderen te motiveren

De opvolger van onze spelletjes-bestseller, met 100 nieuwe korte spelletjes om kinderen te activeren en te motiveren. Deze nieuwe bundel bevat korte motivatiespelletjes om leerlingen te […]

Sterk in STEM

Over wetenschappen, techniek en wiskunde in de kleuterklas

Sterk in STEM

Over wetenschappen, techniek en wiskunde op de lagere school

Leerling of bekeerling?

Radicalisering, extremisme, terrorisme, jihadisme… De meeste leerkrachten en leerlingen worden hier gelukkig niet persoonlijk mee geconfronteerd. Maar de leerlingen horen er natuurlijk wel over via het […]

De social teacher

Een digitale krant of een e-book maken, hoe begin je daaraan? Hoe kun je met gebruik van Facebook het groepsgevoel in de klas versterken? Welke sociale […]

Klaar voor de 21e eeuw – beknopt

De samenleving verandert snel. Om alle veranderingen in de 21e eeuw te kunnen hanteren, hebben leerlingen méér nodig dan kennis die we ze nu leren. De […]

Klaar voor de 21e eeuw

Klaar voor de 21e eeuw geeft zicht op wat leerlingen later in hun volwassen leven nodig hebben: een combinatie van cognitieve vaardigheden (wat heeft een lerende nodig bij het verwerven van kennis) en conatieve vaardigheden (wat heeft een lerende nodig in de persoonlijke omgang met anderen en met zichzelf). Beide vaardigheden zijn onontbeerlijk in het leerlandschap van de 21e eeuw.

Digitale burgertjes

Is de digitale wereld echt zo gevaarlijk? Welke vaardigheden hebben onze kinderen nodig in de wereld van morgen? Hoe steunen we kinderen en tieners bij hun […]

The Dutch way

Leren, lesgeven en leiderschap in het Nederlandse onderwijs

The dutch way of education

Teach, learn and lead the dutch way

Scholen in verandering – de toekomst als inspiratie

Anno 2018 zijn flexibilisering en personalisering kernwoorden. Onze hoogwaardige kenniseconomie ontwikkelt zich steeds meer tot een innovatie-economie. Moet de school daar wat mee? Wij denken van wel. Met een publicatie én een landelijke conferentie over de toekomst van het primair onderwijs willen wij scholen inspireren.

Kind en media

Mediaopvoeding en het werken aan mediawijsheid zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Goede begeleiding van kinderen is noodzakelijk om ze tot mediawijze gebruikers te laten opgroeien. Ouders en professionals spelen daarbij een belangrijke rol. Sardes Special: Kind en media #hetbegintmetopvoeden belicht verschillende aspecten van mediaopvoeding tot mediawijsheid die nodig zijn om die rol te pakken.

Kijk op de Nederlandse jeugd

Dit boek geeft systematisch aan hoe jeugdigen zich gedragen en functioneren op verschillende terreinen - school, thuis en vrije tijd - en hoe zij omgaan met de uitdagingen en risico's die nieuwe technologische ontwikkelingen - smartphone, internet, games - meebrengen.