Waarom zou je lezen?

Dit ‘Handboek jeugdliteratuur’ is bedoeld voor iedereen die beroepshalve met jeugdliteratuur te maken heeft of te maken krijgt: de (toekomstige) docenten basisonderwijs, hun opleiders, medewerkers van […]

De ontwikkeling van het kind

Overzichtelijke en toegankelijke informatie over de ontwikkeling van kinderen, voor professionals én ouders, sinds 1989. De ontwikkeling van het kind beschrijft de normale ontwikkeling en de […]

Geschiedenis geven

‘Geschiedenis geven’ biedt een totaalpakket voor toekomstige leerkrachten in het basisonderwijs. Het boek geeft niet alleen praktische kennis over didactiek voor het vak geschiedenis op de […]

Communicatietoolkid

Een goede gezondheid is niet voor elke jongere vanzelfsprekend. Er zijn veel jongeren die klachten ervaren waarvoor niet altijd een medische oorzaak gevonden wordt. Deze klachten […]

Het spullenboek

Dit boek gaat over spullen. Materialen die je als (aankomend) onderwijsprofessional kunt gebruiken bij alle activiteiten in jouw groep. Het gaat over andere spullen dan je […]

SCOREN bij ongewenst gedrag

“SCOREN bij ongewenst gedrag” is een praktische handreiking voor (aankomende) professionals in de zorg, onderwijs en dienstverlening, om ongewenst gedrag te voorkomen of om te buigen. […]

Basisboek ontwerponderzoek

Dit praktisch geschreven Basisboek ontwerponderzoek helpt jou als (aankomende) leraar bij het ontwikkelen van een open en kritisch-onderzoekende houding en onderzoeksvaardigheden. Daarmee ben je in staat […]

Meesters van motivatie

In Meesters van motivatie verkennen we de technieken die game designers gebruiken om spelers te motiveren en ze te laten leren. We kijken hoe je deze […]

Oriëntatie op geschiedenis

Het geschiedenisonderwijs werkt in Nederland, van basisschool tot en met centraal examen, met tien tijdvakken. De kern van de leerstof ligt vast in een aantal ‘kenmerkende […]

Jouw begaafde leerling

Passend Onderwijs vraagt van jou, als (aankomend) leerkracht of intern begeleider, dat je tegemoet komt aan alle onderwijsbehoeften binnen je groep of op je school. Met […]

Ontwikkelingspsychologie

Kinderen begeleiden en stimuleren is boeiend, aantrekkelijk en uitdagend. Er speelt zich in de basisschoolperiode dan ook enorm veel af op het gebied van leren, evenals […]

Leren rekenen

Leren rekenen. Werken met de modellen uit het Protocol ERWD* biedt pabostudenten en leerkrachten handvatten om hun rekenwiskundelessen af te stemmen op de rekenvaardigheid en de […]

Natuur en techniek geven

Het vakgebied natuur en techniek biedt veel mogelijkheden om je lessen toe te passen in de werkelijkheid. Als leerkracht kun je die werkelijkheid naar binnen halen, […]

Educatie in erfgoed

Educatie in erfgoed biedt handvatten om erfgoed op een andere manier te gebruiken in het Nederlandse onderwijs. Centraal hierin staan de (les)doelen. Wat willen we bereiken […]