Dit boek geeft intervisie in het onderwijs handen en voeten, door de vele onderwijsthema's en werkvormen die op een gestructureerde wijze worden aangeboden.
De pocket bevat niet alleen de tekst van de Leerplichtwet 1969 en haar uitvoeringsvoorschriften zoals geldend per 1 januari 2019, maar ook de teksten uit andere wetten, besluiten, regelingen en richtlijnen die met het leerrecht en de leerplicht samenhangen.
In dit boek vindt u de belangrijkste basisinformatie over het leerlingenvervoer.
Dit basisboek is een inleiding op het onderwijsrecht voor juristen, maar ook voor bijvoorbeeld directies, stafleden van besturen en medezeggenschapsraden, die meer willen weten over de juridische kaders in het primair en voortgezet onderwijs.
Deze uitgave bevat o.a. de Modelverordening voorzieningen huisvesting onderwijs met de financiële normering voor 2016, de Modelbeleidsregel bekostiging lokalen bewegingsonderwijs.
Heeft u regelmatig te maken met de regelgeving in sector van het onderwijs voor leerlingen tot de leeftijd waarop zij naar het voortgezet onderwijs gaan? Dan is deze uitgave uw ideale partner.
Er zijn technieken waarmee je beter leert leren en die het ook leuker en sneller maken. Leer als een speer geeft een overzicht van deze technieken.
In drie hoofdstukken wordt de veranderende context van onderwijsinstellingen, rollen van onderwijsbestuurders, en de diverse drijfveren van onderwijsbestuurders beschreven. Het laatste hoofdstuk gaat in op de nieuwe onderwijsbestuurder.
Verslag over de wettelijke voorschriften waaraan scholen zich moeten houden als er een redelijk vermoeden bestaat dat een persoon die met schooltaken is belast, een zedenmisdrijf heeft gepleegd met een minderjarige leerling.
Hoe staat het ook al weer exact in de Wet medezeggenschap op scholen? Hoe ziet een basisreglement er uit? Welke bevoegdheden heeft de MR? Met dit naslagwerk zoekt u het snel op.
In Leerlingbemiddeling in het onderwijs wordt een beschrijving gegeven van wat leerlingbemiddeling is, wordt de ontwikkeling van leerlingbemiddeling in Nederland geschetst en wordt ingegaan op varianten waarin leerlingbemiddeling voorkomt op scholen
Bijdragen over de rol van de leerkracht bij de opvoeding van kinderen. Heeft de leerkracht wel een taak als opvoeder, wat houdt deze taak dan in en hoe wordt deze dan afgebakend ten opzichte van de taak van ouders en opvoeders.