Opbrengstgericht werken in 4D

Deze volledig herziene opvolger van Duiden en Doen (Chris Struiksma, 2012) is een aanwinst voor alle ib’ers, directies en besturen. Ontdek de kracht van opbrengstgericht werken met heldere uitleg, pakkende voorbeelden en krachtige tips. Zo krijg je grip op je onderwijskwaliteit en de leeropbrengsten en word je wegwijs in de wereld van Data, Duiden, Doelen en Doen.

Differentiëren in de praktijk

Met deze praktische gids over differentiëren in de school, in de vaksectie en in de klas willen we docenten ondersteunen. Voor docenten die elke les weer leerlingen willen helpen het beste uit zichzelf te halen en zoeken naar concrete mogelijkheden om te differentiëren.

Teach Like a Champion 3.0

Deze krachtige, herziene en uitgebreide opvolger van Teach Like a Champion 2.0 bevat dertien geheel nieuwe én bijgewerkte technieken en is toegespitst op het Nederlandse onderwijssysteem. Bij deze uitgave hoort een website met online beeldmateriaal waarin technieken worden gedemonstreerd.

Gedrag is een vak / Gedrag is een signaal

Gedrag is een vak vormt samen met Gedrag is een signaal een tweedelige boekenserie over gedrag. Je leert hoe je tot passende aanpakken komt op het gebied van gedrag, respectievelijk vanuit een groepsaanpak naar een individuele aanpak, of juist andersom. De tweede drukken zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten in Opbrengstgericht werken in 4D, en bevatten veel praktijkvoorbeelden.

De Betere Basisschool

De Betere Basisschool is een integrale aanpak om de kwaliteit van het onderwijs en de schoolorganisatie te verbeteren. Het instrument wordt na een nulmeting geheel op maat voor de school gemaakt. Daarna wordt het door de CED-Groep in samenspraak met het team en de directie/het coördinatieteam uitgevoerd. Dit resulteert in hogere leeropbrengsten, versterkt management, een heldere schoolorganisatie, duidelijke sturing op leerkrachtcompetenties en een professionele onderwijscultuur. Zo geef je praktisch uitwerking aan de vereisten van een lerende organisatie.

Breinsleutels Het jonge kind

Breinsleutels - Het jonge kind is een leuk doe- leer- en werkboek waarin pedagogisch medewerkers worden meegenomen in de werking van 'de bovenkamer' van jonge kinderen.

Kleutersprongen 2.0

Deze volledig herziene uitgave van Kleutersprongen gaat over opbrengstgericht werken in de groepen 1 en 2. Met behulp van praktische voorbeelden wordt beschreven hoe het cyclische proces van data verzamelen, duiden van data, doelen formuleren en doen eruit kan zien in de groepen 1 en 2.

Bliksemstart vo/mbo

Een praktische handreiking voor beginnende docenten en docenten die nog beter willen worden en die een bliksemstart willen maken in het voortgezet onderwijs en het MBO.

Doordacht Passend Lesmodel

Een goed lesmodel zorgt voor structuur, veiligheid, een grotere kans op leren en plezier in leren. De CED-Groep heeft een onderscheidend lesmodel ontwikkeld waarin de laatste inzichten uit de wetenschap en toepassingen in de klas zijn verwerkt. In dit boek lees je over de uitgangspunten en een succesvolle uitvoering van het Doordacht Passend Lesmodel.

Leidinggeven aan de vaksectie

Van vaksectievoorzitters wordt veel gevraagd: zowel door de schoolleiding als door de vakcollega’s. ‘Leidinggeven aan de vaksectie’ is geschreven om vaksectievoorzitters meer grip te geven op alles wat van hen gevraagd wordt.

Teach like a champion 3.0 – ZML-editie

Geïnspireerd op het eerder verschenen succesvolle boek van Doug Lemov, is deze speciale uitgave voor het het ZML en andere vormen van Gespecialiseerd (Basis) Onderwijs geheel vernieuwd en uitgebreid. De 52 praktische en concreet uitgewerkte technieken dienen als inspiratiebron en bieden de mogelijkheid om het beste uit jouzelf én uit de kinderen te halen, zodat zij kunnen excelleren!

Bliksemstart word een topleraar in 100 dagen

De eerste periode van je loopbaan als leerkracht kan een behoorlijke worsteling zijn. Bliksemstart helpt je om in korte tijd beter en met meer plezier les te geven. Met Bliksemstart werk je gericht aan je eigen ontwikkelpunten. In kleine stapjes versterk je je klassenmanagement en didactische vaardigheden.