Hoe ga je om met een klas vol jongens en meisjes die soms duidelijk van elkaar verschillen? Hoewel diverse onderzoeken elkaar tegenspreken, bieden ze veel aanknopingspunten over de sekseverschillen en over de factoren die een rol spelen bij het creëren van kansengelijkheid of -ongelijkheid.
Dit boek geeft een overzicht van uiteenlopende onderzoeken waarbij niet één bepaalde theorie wordt aangehouden. Het helpt leraren om hun eigen sensitiviteit te ontwikkelen ten opzichte van de verschillen tussen de jongens en meisjes in de klas. Een klas vol jongens en meisjes biedt ’tips en trucs’ over de omgang met jongens en meisjes op een manier die hun recht doet. riaal verschijnt in een ringband.
Compleet met theorie en achtergrond van competenties en praktische oefeningen: Hoe ga je om met je kwaliteiten? Hoe communiceer je met anderen? Het belangrijkste deel van de uitgave gaat uit van de praktijk in drie herkenbare contexten: 1. Omgaan met verschillen tussen kinderen (cognitief en sociaal-emotioneel, pedagogisch klimaat en leerstijlen); 2. Professioneel omgaan met elkaar; 3. Omgaan met ouders